הקטל בכבישים מעודכן לתאריך 22/05/2017
הרוגים מתחילת השנה  138 
הרוגים בשנה שעברה  134 
הצעת חוק למען בטיחות רוכבי הדו גלגלי
 7.7.15

לאחרונה, הונחה על שולחנו של יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, קביעת תמרור סימון על פני הכביש או סימון להסדרת התנועה בחניון, ייעשה רק על ידי שימוש בחומר שמונע החלקה. כיום, הסימונים בכבישים עשויים מצבע רגיל המצמצם את החיכוך הדרוש בין גלגלי הרכב לכביש כך שבמצב של בלימה, במיוחד כשהכביש רטוב, הסיכויים של רכב דו-גלגלי להחליק, גבוהים. מטרתה של הצעת החוק החדשה היא  להקטין בצורה משמעותית את סכנת ההחלקה של רכב דו גלגלי.
 
את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, "מיהדות התורה". הצעות חוק דומות הונחו בעבר על שולחנו של יו"ר הכנסת על ידי חברי הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ומשה גפני. הצעת החוק של חברי הכנסת למעשה קובעת כי אילו תתקבל, הגופים האחראיים על תשתיות הכבישים יעשו שימוש אך ורק בחומרים מונעי החלקה אשר יאושרו על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. 
 
בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי סימני צבע על פני הכביש הפכו למלכודת מוות לרוכבים ברכב דו-גלגלי, משום שמגבירים את הסיכון להחלקה ולפגיעות גוף. עוד הוסיפו חברי הכנסת, כי כיום קיימים אמצעים רבים בשוק אשר נועדו למנוע החלקה ושימוש בהם יפחית בצורה משמעותית את כמות התאונות שבהן החליקו רוכבי דו-גלגלי. 
 
על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בשנת 2015 נהרגו 26 רוכבי דו-גלגלי לעומת 17 הרוגים בשנת 2014, ביחס לתקופה זו. מדובר בעלייה של למעלה מ- 50% בהרוגי רכב דו-גלגלי לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. עוד עולה מנתונים אלה, כי רוב התאונות שבהן יש הרוגים מתרחשות בכבישים בינעירוניים: במהלך 2015 נהרגו 15 רוכבי דו-גלגלי בכביש בינעירוני לעומת 11 בכביש עירוני.
 
עמותת אור ירוק: "רוכבי הדו גלגלי במדינת ישראל מופקרים ולראייה מספר ההרוגים הגבוה בשנת 2015. בכדי למנוע הרוגים נוספים, על משרד התחבורה לשפר את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי – לסמן את הכבישים בצבעים מונעי החלקה ולהתקין מעקות הבטוחים עבור רוכבי הדו גלגלי".  
 
 
 
כל הזכויות שמורות לאור ירוק 2007
טוחן מדיה - בניית אתרים