הקטל בכבישים מעודכן לתאריך 18/9/2017
הרוגים מתחילת השנה  276 
הרוגים בשנה שעברה  271 
השקעה בתשתיות ובחינוך לבטיחות בדרכים הכרחית בחברה הערבית

11.1.16

 

שנת 2015 הסתיימה עם מספר הרוגים בתאונות הדרכים בחברה הערבית בשיעור גבוה ביחס לשיעורם באוכלוסיה. קרוב ל-30% מההרוגים בתאונות דרכים הם מהחברה הערבית בעוד האזרחים מהווים 20% מכלל האוכלוסיה. לאחרונה העלה חבר הכנסת מסעוד גנאים (הרשימה המשותפת) הצעה לסדר היום במליאת הכנסת בנושא דרכי הפעולה לצמצום תאונות הדרכים בחברה הערבית.

 

בפתיחת דבריו מציין חבר הכנסת גנאים את העובדה כי מעבר לשיעור הגבוה של ההרוגים בתאונות הדרכים 30% מההרוגים בתאונות הדרכים הם ערבים, אף שהאחוז שלהם – 20%. "השנה הזאת נהרגו כ-94 בני אדם מהחברה הערבית יש לזכור גם את אלו שנפגעו ונשארו בחיים. לא מזכירים את הפצועים, מה זה פצוע תאונת דרכים? יש מי שסובל כל החיים מהפציעה הזו, שגורמת לשינוי טרגי בחיים שלו ובחיי משפחתו".

 

על כן מבקש חבר הכנסת גנאים משר התחבורה והבטיחות בדרכים להקצות משאבים לטיפול בנושא. "צריך להשקיע בשני המישורים הידועים, המישור הראשון זה התשתיות, הכבישים האדומים, להשקיע, להרחיב, אבל עם ראייה בטיחותית, ראייה שתמנע תאונות וקורבנות בעתיד. המישור השני, שהוא חשוב מאוד – נכון, הרתעה היא חשובה, הענשה, עם כל הנהגים הפרועים, אבל המניעה היא החשובה ביותר. צריך להשקיע בהעלאת המודעות, בחינוך, משום שנהיגה היא גם תרבות. צריך להשקיע תקציבים בחינוך, בהעלאת המודעות לנהיגה יותר בטוחה, ולחיים בטוחים".

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק בשנת 2015 נהרגו 98 בני אדם מהחברה הערבית בתאונות דרכים.

 

עמותת אור ירוק: "שנת 2015 הסתיימה עם מספר רב של הרוגים מהחברה הערבית, גבוה יותר מאשר חלקם באוכלוסיה. על משרד התחבורה לקחת אחריות ולטפל באוכלוסיה זו הסובלת מהיעדר תשתיות בטוחות וכן היעדר חינוך והסברה מתאימים. השקעה בתשתיות , באכיפה ובחינוך עשויים להביא לשינוי משמעותי ולהצלת חיי אדם. לאחרונה הוחלט על השקעה בהיקף של כ-15 מיליארד שקלים לצמצום הפערים בחברה הערבית,  חייבים לוודא כי הכסף יגיע בראש ובראשונה להצלת חיי אדם"

 

כל הזכויות שמורות לאור ירוק 2007
טוחן מדיה - בניית אתרים