הקטל בכבישים מעודכן לתאריך 21/2/2017
הרוגים מתחילת השנה  55 
הרוגים בשנה שעברה  55 
מסוכן ללכת ברגל

25.1.16

 

ללכת ברגל זו פעולה שמשפרת את הבריאות אבל מסתבר שהיא גם מסוכנת. שניים מתוך שלושה הולכי רגל שנהרגו בשנת 2015 בתאונת דרכים, נהרגו בתחום העירוני, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הרשות הלאומית בדרכים. במהלך שנת 2015 נהרגו 74 הולכי רגל בתחום העירוני המהווים 57% מסך כל בני האדם שנהרגו בתחום העירוני בתאונות דרכים.

 

עוד עולה מהנתונים כי  בשנת 2015 (ינואר-נובמבר) נפגעו 2,713 הולכי רגל ביישובים, מתוכם 436 נפצעו באורח קשה. בנוסף נמצא כי בין השנים 2006-2015, ב-11 החודשים הראשונים של השנה נפגעים למעלה מ- 2,700 הולכי רגל בממוצע בשנה ונהרגים כ - 72 הולכי רגל  בתחום העירוני בממוצע בשנה.

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2015 נהרגו 114 הולכי רגל בתאונות דרכים. 14 מהם היו ילדים בגילאי 0-14, ו-49 מהם היו קשישים בגילאי 65+. מהנתונים עולה כי 81 הולכי רגל שנהרגו היו מהחברה היהודית ו-23 הולכי רגלך שנהרגו היו מהחברה הערבית.

 

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל. חצית כביש הפכה להיות משימה מסוכנת במיוחד בקרב ילדים וקשישים ולכן האחריות היא של משרד התחבורה, לאתר את מעברי החציה המסוכנים ולהציב לפניהם פסי האטה שהוכחו כאפקטיביים בהצלת חיי אדם".

 

תל אביב – העיר המסוכנת ביותר להולכי הרגל

 

  • בתל אביב נפגעו 399 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שישה הולכי רגל נהרגו.
     
  • בירושלים נפגעו 208 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), חמישה הולכי רגל נהרגו.
     
  • בחיפה נפגעו 149 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), תשעה הולכי רגל נהרגו.
     
  • בפתח תקוה נפגעו 125 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), ארבעה הולכי רגל נהרגו.
     
  • בנתניה נפגעו 108 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שני הולכי רגל נהרגו.
     
  • בבת ים נפגעו 101 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שני הולכי רגל נהרגו.
     
  • באשדוד נפגעו 99 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שישה הולכי רגל נהרגו.
     
  • בחולון נפגעו 80 הולכי רגל בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שני הולכי רגל נהרגו.

 

מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת "אור ירוק" בשנת 2015 עולה, כי שיעור ההרוגים הממוצע בקרב הולכי הרגל במדינות המתקדמות עומד על 19% אך בישראל הוא 34% מסך ההרוגים (כל הרוג שלישי מתאונת דרכים), נתון שמציב אותנו בראש המדינות המסוכנות להולכי הרגל.

 

הולכי הרגל הינם האוכלוסיה הפגיעה ביותר בקרב משתמשי הדרך על כן, יש לספק להם את מירב האמצעים להגברת ביטחונם, באמצעות תשתיות ידידותיות, אכיפה, הסברה והגנה גם באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכלי הרכב.

 

והפתרון – זול יעל ופשוט

 

אחד האמצעים האפקטיביים בצמצום היפגעות הולכי הרגל הוא הוספת פס האטה שירסן את מהירות נסיעת כלי הרכב וכך ינתן לנהג מספיק זמן לתגובה ויפחית את מידת הנזק במקרה של פגיעה בהולך הרגל.

 

על פי הנתונים פס האטה מפחית את הסיכון לתאונת דרכים ב-40% במקום בו הוא מוצב ולכן, זהו פתרון זול ופשוט להגנה על הולכי הרגל. מהימצאות פסי האטה בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים וילדים כמו בתי ספר, גנים ציבורים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, יפחיתו את מהירות הנסיעה ויצמצמו את הסיכון של הולכי הרגל להיפגע מכלי רכב.

 

כל הזכויות שמורות לאור ירוק 2007
טוחן מדיה - בניית אתרים