הקטל בכבישים מעודכן לתאריך 23/7/2017
הרוגים מתחילת השנה  223 
הרוגים בשנה שעברה  212 
''העליה במספר ההרוגים, לא מנעה מהממשלה לקצץ בתקציב המאבק בבטיחות בדרכים''

28.1.16

 

שנת 2015 הסתיימה עם 354 הרוגים בתאונות דרכים - עלייה של כ-12% בהשוואה לשנת 2014. בנוסף, זו השנה השלישית ברציפות בה נרשמת עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים. קרוב ל-30% מההרוגים בתאונות דרכים הם מהחברה הערבית בעוד הם מהווים 20% מכלל האוכלוסייה. לאחרונה העלה חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הצעה לסדר היום במליאת הכנסת בנושא עלייה במספר תאונות הדרכים בשנת 2015.

 

בפתח דבריו מציין חבר הכנסת טיבי את כישלונה של הממשלה בהשגת היעד להורדת רף ההרוגים בשנת 2015 אל מתחת ל-300 הרוגים, שהתעצם לנוכח העלייה בכמות ההרוגים במשך שלוש השנים האחרונות. 

 

בהמשך דבריו, ביקר חבר הכנסת טיבי את ניצול התקציב המוקצה לנושא: "נתונים מדאיגים אלו לא מנעו מהממשלה לקצץ את התקציב המיועד למאבק בתאונות הדרכים במקום להכפילו. על פי נתוני עמותת 'אור ירוק', תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הוא 222 מיליון ₪ במקום 550 מיליון ₪ ואגף התנועה פועל עם 113 ניידות במקום 450, תקציב מוקדי הסיכון נמוך ב-50% ממה שצריך, 200 מיליון במקום 400, ואלה רק דוגמאות בודדות למצב".

 

בסיום דבריו התייחס לבעיות המאפיינות את החברה הערבית אשר גורמות לשיעור ההיפגעות הגבוה בתאונות הדרכים, ביניהן תאונות חצר הגובות את חייהם של ילדים רבים וכן בנושא הכבישים האדומים, בדגש על כביש 444 החוצה את טייבה בו אירעו קרוב ל-200 תאונות דרכים בעשור האחרון. "כולם יודעים מה הבעיה שם" טען ח"כ טיבי, "מספר רב של תאונות, אנשים נפגעו, אנשים נפצעו שם. הגיע הזמן שהממשלה תקצה את התקציבים המתאימים. מע"צ בתמונה חזק, אדוני השר, אתה בתמונה חזק, עשית דברים טובים במקומות אחרים, אין סיבה שדווקא בכביש האדום והנורא הזה, שהוא גם מסוכן, מצד אחד, אבל הוא גם צוואר בקבוק שפוגע בתושבי טייבה ביציאה ובחזרה מהעבודה, שעתיים עיכוב – הגיע הזמן לפתור גם את זה, אבל מעל לכול, הגיע הזמן לחסוך בחיי אדם, ולעשות הכול כדי שתאונות הדרכים ירדו, ונחסוך בחיי היקרים מכול".  

 

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "זוהי תעודת עניות למדינת ישראל שאזרחיה נהרגים בשיעור גבוה כל כך בתאונות דרכים. האחריות היא של המדינה, להשקיע כסף לשיפור התשתיות בחברה הערבית, להגביר את המודעות לתאונות דרכים ולהגביר את האכיפה המשטרתית גם בתוך הכפרים והישובים. משרד התחבורה חייב להשקיע כסף בשיפור הבטיחות בחברה הערבית – זה יציל חיים וגם ישתלם כלכלית"

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק בשנת 2015 נהרגו 98 בני אדם מהחברה הערבית בתאונות דרכים. 

 

כל הזכויות שמורות לאור ירוק 2007
טוחן מדיה - בניית אתרים