25,332 דוחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2018 לרוכבי האופניים החשמליים, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. פילוח דוחות המשטרה חושף כי רק בתל אביב-יפו לבדה רשמו השוטרים 14,176 דוחות לרוכבי האופניים החשמליים באותה שנה – אחד מכל שני דוחות.
אחרי תל אביב-יפו, נמצאת ירושלים (3,875 דוחות), רמת גן במקום השלישי (3,241 דוחות), בני ברק במקום הרביעי (2,093 דוחות) וחולון סוגרת את החמישה הפותחת (1,594 דוחות).
דוחות משטרה בשנת 2018 בערים מרכזיות
1. תל אביב-יפו - 14,176
2. ירושלים - 3,875
3. רמת גן - 3,241
4. בני ברק - 2,093
5. חולון - 1,594
6. הרצליה - 1,511
7. בת ים - 1,143
8. גבעתיים - 538
9. אילת - 498
10. נהריה - 456
11. רמת השרון - 414
12. לוד - 400
13. חדרה - 374
14. אור יהודה - 364
15. יהוד-מונסון - 315
16. קריית אונו - 247
17. נתניה - 223
18. פתח תקוה - 176
19. כפר סבא - 124
20. אשדוד - 109
21. רמלה - 109
22. ראשון לציון - 83
23. חיפה - 79
24. עכו - 77
25. רחובות - 62
26. רעננה - 53
27. אשקלון - 48
28. גן יבנה - 46
29. מעלה אדומים - 37
מקור נתונים: משטרת ישראל
ארז קיטה מנכל עמותת אור ירוק: "האופניים החשמליים ולאחרונה הקורקינטים הממונעים הפכו לחלק שגרתי מחיינו ולכן יש להתייחס לכך בהתאם גם בהיבט האכפתי. הגידול המשמעותי בכלים הללו מחייב תוספת של שוטרים ותוספת של ניידות כדי להגביר את הנראות המשטרתית בכבישים ולהגדיל את ההרתעה בקרב הרוכבים שמסכנים את החיים של עצמם ואת הולכי הרגל במדרכות. במקביל לאכיפת המשטרה יש לחייב את פקחי הרשויות המקומיות לעשות שימוש בסמכויות שניתנו להם ולסייע למשטרה בהחזרת הסדר למדרכות ולכבישים".
נתוני ארבעת השנים האחרונות (2015-2018) מלמדות על גידול משמעותי באכיפת המשטרה בכל הקשור לרוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים, וזאת בהתאם לביקורת הציבורית על אכיפה קלה לאורך השנים ובעיקר העליה החדה בפופולאריות של הכלים הללו בקרב הציבור. בסך הכך נרשמו במהלך ארבעת השנים האחרונות רשמה המשטרה כ-53 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים.
מבט על הסיבות לדוחות המשטרה בשנת 2018 חושף כי רוב הדוחות נרשמו בגין רכיבה על המדרכה - כ-10 אלף, ומנגד רשמו השוטרים רק 105 דוחות לרוכבים שרכבו או הרכיבו נוסעים ללא קסדה.
עיקרי אכיפת אופניים חשמליים
דוחות
1. רכיבה על גבי המדרכה - 9,902
2. הרכבת אנשים מעל גיל 8 - 3,262
3. רכיבה על גבי מעבר החציה - 2,509
4. רכיבה מתחת לגיל 16 - 1,722
5. נהיגה כשברמזור יש אור אדום - 1,171
6. נהיגה בכיוון ההפוך בכביש חד סיטרי - 518
7. נהיגה עם אוזניות - 474
8. רכיבה שלא בשביל האופניים - 930
9. שימוש בטלפון במהלך רכיבה - 982
10. רכיבה או הרכבה ללא קסדה - 105
2018: שבעה נפגעים בכל יום בממוצע בתאונות אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים
2,617 בני אדם נפגעו בשנת 2018 בתאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים – יותר משבעה בממוצע בכל יום, כך עולה מנתוני הלמ"ס.
מהנתונים עולה כי במהלך 2018 נהרגו 19 רוכבי אופניים חשמליים ורוכבי קורקינט חשמלי לעומת שבעה שנהרגו בשנת 2017. במהלך 2018 נפגעו בתאונות אופניים חשמליים שדווחו למשטרה 1,855 בני אדם, עלייה של כמעט 5% מהשנה הקודמת (137 מהנפגעים אשתקד הוגדרו כנפגעים באורח קשה - עלייה של כ-10% לעומת 2017). במקביל ל-1,855 הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים, דווחו למשטרה כי גם 236 בני אדם בתאונות עם קורקינט חשמלי. בנוסף, נרשמו גם 526 נהגי אופניים חשמליים שנפגעו בתאונות אופניים חשמליים ולא דווחו למשטרה.
Took me time to read all the comments, but I really enjoyed the article. It proved to be Very helpful to me and I am sure to all the commenters here! It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained! Visit us too! https://j9korea.com/