top of page

צומת גולדה מאיר ויגאל ידין בירושלים – הצומת העירוני האדום בישראל-76 נפגעים בתאונות דרכים בשלוש שנים

עוברים בצומת הרחובות שדרות גולדה מאיר ויגאל ידין בירושלים? כדאי שתנקטו במשנה זהירות ותקוו לעבור את הצומת בשלום משום ש-76 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצומת במהלך שלוש שנים (2020-2018), שניים מהם באורח קשה, הכי הרבה מבין כל הצמתים העירוניים בישראל.



בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2020-2018), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2020. מהניתוח עולה כי במקום השני ברשימת הצמתים העירוניים האדומים בישראל נמצא צומת הרחובות דרך חברון-האומן-וינר בירושלים עם 54 נפגעים בתאונות דרכים, ארבעה מהם באורח קשה.


במקום השלישי נמצא צומת שדרות בן גוריון ורבין יצחק באשקלון עם 48 נפגעים מתאונות דרכים, שלושה באורח קשה.

במקום הרביעי נמצא צומת הרחובות חיל השריון וקיבוץ גלויות בתל אביב עם 47 נפגעים בתאונות דרכים, שניים מהם באורח קשה.


במקום החמישי נמצא צומת הרחובות הרברט סמואל ורמב"ם בחדרה עם 43 נפגעים בתאונות דרכים, אחד מהם קשה.


הרשימה המלאה של אור ירוק כוללת 234 צמתים עירוניים מרובי נפגעים. בצמתים שנבחרו נפגעו בשלוש שנים (2020-2018), 3,461 בני אדם בתאונות דרכים, 17 מתוכם נהרגו ו-218 נפצעו באורח קשה.


· בתל אביב-יפו נמצאו 56 צמתים אדומים שבהם נפגעו 738 בני אדם בתאונות דרכים, שבעה מתוכם נהרגו.

· בירושלים נמצאו 28 צמתים אדומים שבהם נפגעו 571 בני אדם בתאונות דרכים, 30 בני אדם נפצעו קשה.

· בחולון נמצאו 17 צמתים אדומים שבהם נפגעו 206 בני אדם בתאונות דרכים, 11 נפצעו קשה.

· בפתח תקוה נמצאו 16 צמתים אדומים שבהם נפצעו 164 בני אדם בתאונות דרכים, אדם אחד נהרג ו-14 נפצעו קשה.

· בבאר שבע נמצאו 15 צמתים אדומים שבהם נפגעו 258 בני אדם בתאונות דרכים, אדם אחד נהרג וחמישה נפצעו קשה.


עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בצמתים העירוניים מתקיים קונפליקט מובנה בין כלי הרכב שמגיעים מכיוונים שונים לבין הולכי הרגל ורוכבי האופניים. התנהלות בצמתים העירוניים דורשת תשומת לב רבה, ערנות וקריאה נכונה של המצב. בשל כך בצמתים העירוניים מתקיימת היפגעות גבוהה בתאונות דרכים. ראשי הערים חייבים למפות את הצמתים האדומים מרובי התאונות בערים שלהם ולפעול לצמצום הנפגעים. לעיתים שיפור תשתית יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות או הצבת מצלמת רמזור בולטת ומשולטת. בפעילות נכונה ראשי הערים יכולים וחייבים להוביל שינוי אמיתי בכל הקשור למספר הנפגעים בצמתים העירוניים".


עשרת הצמתים העירוניים האדומים (2020-2018)


סה"כ

קל

קשה

הרוג

ר ח ו ב ג

ר ח ו ב ב

ר ח ו ב א

יישוב

76

75

1

0

שד' גולדה מאיר

ידין יגאל

ירושלים

54

50

4

0

וינר אשר

האומן

דרך חברון

ירושלים

48

45

3

0

שד רבין יצחק

שד בן גוריון

אשקלון

47

45

2

0

קיבוץ גלויות

חיל השריון

תל אביב-יפו

43

42

1

0

רמב"ם

הרברט סמואל

חדרה

40

38

2

0

שפע חיים

שד גולדה מאיר

הרטום

ירושלים

39

33

6

0

תל גבורים

לבון פנחס

דרך בן צבי

תל אביב-יפו

38

38

0

0

שד ירושלים

המלאכה

אלופי צה"ל

חולון

37

36

1

0

פאגלין עמיחי

האלוף עוזי נרקיס

ירושלים

37

37

0

0

הרצל

המדע

דרך אצ"ל

רחובות

*מקור: למ"ס


מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי 54 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2021 (נתון כמעט זהה לשנת 2020), 15% מכלל ההרוגים מתאונות דרכים בשנת 2021. שנת 2021 היא שנת שיא (ביחד עם שנת 2017) במספר ההרוגים בצמתים העירוניים בעשור האחרון. 5,968 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בשנת 2021, עליה של 5% בהשוואה למספר הנפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2020.

1件のコメント


Yumi Vega
Yumi Vega
2023年2月04日

Took me time to read all the comments, but I really enjoyed the article. It proved to be Very helpful to me and I am sure to all the commenters here! It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained! Visit us too! https://j9korea.com/

いいね!
bottom of page