top of page

כלים חשמליים: נתוני שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2019

מתחילת השנה ועד ספטמבר 2019 אושפזו בישראל 682 בני אדם בעקבות תאונות המערבות כלי רכב חשמליים זעירים כך על פי נתוני מכון גרטנר. זינוק חד של למעלה מ-300% במספר רוכבי הקורקינטים החשמליים שאושפזו עקב תאונה בשלושת הרבעונים של 2019 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (סה"כ 159 לעומת 50 בשנה שעברה).

מנגד, באופניים החשמליים ישנה דווקא ירידה של 20% במספר הנפגעים: מ-630 מאושפזים בשנת 2018, ל-488 מאושפזים בלבד בשנת 2019.

גם בקרב הולכי רגל שאושפזו בגלל תאונות דרכים עם אופניים חשמליים או קורקינטים ישנה ירידה, של 35% (מ-54 ל-35),.

ישנה ירידה חדה של 43% במספר הילדים מתחת לגיל 16 שנפצעו ואושפזו כתוצאה מתאונת אופניים/קורקינט חשמליים, אם כי חשוב לזכור - עדיין מדובר בגיל שהרכיבה בו איננה חוקית.

נמשכת העלייה במספר הפצועים קשה ואנוש – 91 פצועים בשנת 2019 לעומת 87 בשנת 2018. 15% מהפצועים בתאונות של אופניים חשמליים ו-;13% מהפצועים בתאונות של קורקינטים – הם פצועים קשה ואנוש.

בשנת 2019 נרשם זינוק משמעותי של כמעט פי חמישה במספר רוכבי הקורקינט החשמלי שאושפזו עם פציעת ראש קשה: 28 פצועים כאלה אושפזו השנה, לעומת 6 בלבד בשנה שעברה הסיבה המרכזית – אי חבישת קסדה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קמפיין חדש של עמותת אור ירוק לעידוד חבישת קסדה ברכיבה: שומרים על הראש כי אין לנו ראש אחר

כ-90% מנפגעי הראש ומנפגעי הראש הקשים לא חבשו קסדה (2013-2019) בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים, נתון המוכיח עד כמה הקסדה חשובה וקריטית לצמצום פגיעות הראש של הרוכבים. קמפיין רשת חדש של עמותת אור ירוק

bottom of page