כותרות אור ירוק

עמותת אור ירוק בתקשורת

21.1 סקר אכיפת משטרה ידיעות אחרונות.JPG

מתוך ידיעות אחרונות

סקר שביצעה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר 'מאגר מוחות' קובע כי 64% מהנהגים סוברים שאכיפת המשטרה אינה יעילה, 56% מהנהגים מעולם לא נבדקו על ידי שוטר, 14% בלבד נבדקו בשנה האחרונה 

אבי נאור שבוע הבטיחות מעריב 25.10.21.JPG

מתוך מעריב

מאמר דעה של יו"ר ומייסד העמותה, אבי נאור שפורסם לכבוד שבוע הבטיחות 2021: "זהו שבוע בטיחות בדרכים עצוב במיוחד לנוכח הזינוק החד במספר ההרוגים מתאונות דרכים. הציפייה שלי מהשרה מיכאלי היא להציג תכנית לאומית שתצמצם את הקטל בדרכים" 

21.11.19 גלובס אופניים חשמליים.JPG

מתוך גלובס

פרויקט מיוחד של העיתון גלובס ובית החולים איכילוב מתעד ומפרסם את כמות הפצועים שמגיעים מדי יום לבית החולים מתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים 

ישראל היום 26.10.21 העיר המסוכנת להולכי רגל.JPG

מתוך ישראל היום

בדיקת אור ירוק מהן הערים המסוכנות ביותר להולכי רגל. בת יום מובילה במספר הנפגעים, אחריה תל אביב-יפו ועפולה. 

סיכום שנת 2019 ידיעות אחרונות 27.1.JPG

מתוך ידיעות אחרונות

ראיון עם אבי נאור, יו"ר ומייסד עמותת אור ירוק לסיכום שנת 2019. "לא מצאתי עד היום מחקר מדעי אחד שמראה שהנהג הישראלי פחות טוב מנהגים אחרים בעולם. ב-100 אחוז מהתאונות מוערבים נהגים, השאלה מה הממשלה יכלה לעשות כדי למנוע את התאונה".. 

סיכום 2019 + עשור דה מרקר.JPG

מתוך דה מרקר

טור דעה של ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, המסכם את שנת 2019 הקטלנית ואת העשור החולף בבטיחות בדרכים 

תצפית גני שעשועים ynet 17.4.21.JPG

מתוך ynet

תצפית שביצעו מתנדבי אור ירוק במטרה לבדוק את מידת הבטיחות בסביבת גני שעשועים ופארקים. מן הנתונים עולים ליקויים רבים בסמוך למקומות שאמורים להיות הבטוחים ביותר. ישראל, כך עולה, היא מהמדינות המובילות בעולם המערבי במספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים. 

18.11.19 סקר היסח דעת ישראל היום.JPG

מתוך ישראל היום

סקר של אור ירוק בדק כמה נהגים בארץ מסמסים בנהיגה. מהסקר עולה תמונה קשה לפיה כל נהג שני מודה כי הוא מסמס בנהיגה למרות שרוב מוחלט של הנהגים מודע לסכנה. 

מתוך ידיעות אחרונות

מדוח חדש של עמותת אור ירוק המתבסס על ניתוח לנתוני הלמ"ס בחמש השנים האחרונות (2014-2108), עולה כי בכל שנה נפגעים בממוצע 407 בני אדם בתאונות דרכים שאחד הנהגים נהג תחת השפעת אלכוהול/סמים – יותר מנפגע אחד בכל יום. 

מתוך ynet

תצפית רחבת היקף שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק במטרה לבדוק את אופן הורדת התלמידים במוסדות החינוך חושפת נתונים מטרידים אודות הרגלי הורדת התלמידים מכלי הרכב והסדרי הבטיחות בסביבת מוסדות חינוך רבים. מהתצפית עלה כי 20% מהילדים לא הורדו באופן בטוח מהרכב, 12% מהנהגים שהסיעו את ילדיהם דיברו בטלפון הסלולרי בזמן ההורדה  

לא רק הנהג אשם:
באור ירוק דורשים לחייב התקנת מערכות בטיחות למניעת שימוש בטלפון הסלולרי בנהיגה במשאיות ובאוטובוסים

סרטון סייבר וואן יורם יובל.JPG

קמפיין חדש של עמותת אור ירוק, מבקש לחייב התקנת מערכות בטיחות המונעות שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה בקרב נהגי אוטובוסים, רכבי הסעות ומשאיות.

 

משאיות ואוטובוסים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה יותר מאשר חלקם במצבת כלי הרכב. מהנתונים עולה כי אחד מכל ארבעה הרוגים מתאונות דרכים נהרג בתאונה עם משאית או אוטובוס. למשקל הרב של כלי הרכב ומהירות הנסיעה משמעות רבה בתוצאות התאונה. לכך יש להוסיף את שעות העבודה הרבות של הנהגים הנוהגים בעייפות רבה ובעיקר את השימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה, כגורמים העלולים להגביר ולהגדיל את הסיכון לתאונה קטלנית. התנאים הללו יוצרים אקלים בטיחותי ירוד אשר עלול לגרום לתאונה קטלנית רבת נפגעים.

 

כדי לצמצם את מעורבותם הגבוהה של כלי הרכב הכבדים בתאונות דרכים קטלניות, בעמותת אור ירוק פועלים מזה זמן רב לחקיקת חוק אשר יחייב התקנת מערכות בטיחות אשר ימנעו את השימוש בטלפון הסלולרי במהלך נהיגה באותם כלי רכב כבדים.

את הקמפיין מוביל הפסיכיאטר וחוקר מוח הישראלי, פרופסור יורם יובל, אשר יסביר עד כמה קשה לנהגים לעמוד בפיתוי ולא לעשות שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה: "לא רק הנהג אשם בתאונות דרכים. המדינה צריכה לעזור לנהגים לשמור על הקשב ולמנוע הסחות דעת".

 

בעמותת אור ירוק רתמו את חברת סייבר וואן ואת ערוץ הטלוויזיה "קשת" אשר תרמו להפקת הקמפיין החשוב והעלאתו למודעות הציבורית בערוץ 12 בטלוויזיה, ובפלטפורמות השונות של הערוץ. באור ירוק רואים חשיבות רבה להעלאת הסכנה לסדר היום הציבורי.

 

עמותת אור ירוק: "מטרת הקמפיין היא להציל חיים. לצד הפעילות החוקתית שאנחנו מובילים למניעת שימוש בטלפון הסלולרי בקרב נהגי האוטובוסים, המשאיות ורכבי הסעות בשנים האחרונות, אנו רואים חשיבות רבה גם ברתימת הציבור למהלך הבטיחותי החשוב. המטרה היא להפוך את כלי הרכב הכבדים הללו ליותר בטיחותיים ולהביא באופן ישיר לצמצום ההרוגים מתאונות דרכים. לקיחת אחריות מצד המדינה היא צעד חיוני והכרחי בצמצום מעורבותם הגבוהה של כלי הרכב הכבדים בתאונות דרכים קטלניות.