top of page

ירושלים בירת ישראל גם בדוחות בגין שימוש בטלפון סלולארי בנהיגה

בירושלים אוהבים להתעסק בטלפון הסלולארי בזמן הנהיגה. בשנת 2019 רשמו שוטרי משטרת ישראל הכי הרבה דוחות לנהגים שעשו שימוש בטלפון הסלולארי בירושלים, ובפער ניכר מאשר לנהגים בתל אביב - פי ארבעה ויותר.

מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2019 נרשמו 11,610 דוחות לנהגים בירושלים בגין שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, לעומת 2,870 דוחות שנרשמו לנהגים בתל אביב-יפו. מהנתונים עולה עוד כי בשנת 2019 חלה עליה של 38% במספר הדוחות שנרשמו לנהגים בירושלים בגין שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה לעומת שנת 2018 ואילו בתל אביב-יפו דווקא נרשמה ירידה של 9% בשנת 2019 לעומת שנת 2018.

אחרי ירושלים נמצאת ראשון לציון עם 3,447 דוחות בגין שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה. תל אביב-יפו נמצאת במקום השלישי המפוקפק. במקום הרביעי במדד הדוחות לנהגים המסמסים נמצאת פתח תקוה עם 2,629 דוחות וחיפה סוגרת את החמישיה הראשונה עם 2,596 דוחות.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "למרות שרוב מוחלט מהציבור מודע לכך שלעשות שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת עדיין רבים ממשיכים לעשות זאת . טוב עושה המשטרה שממקדת מאמצי אכיפה בעבירות מסכנות חיים אך המטרה היא לא להעשיר את הקופה הציבורית אלא לגרום להרתעה ולמניעת העבירה. נהג שידע כי קיים סיכוי גבוה שהוא יתפס אם ידבר ללא דיבורית או ישלח הודעות, לא ימהר כל כך לסכן את החיים שלו ושלנו. חסרות 200 ניידות משטרה וחסרים מאות שוטרים כדי לצמצם ולמגר את התופעה ולכן חייבים לחזק את אגף התנועה ולהוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים. במקביל חייבים לדעת מה היקף תאונות הדרכים בשל שימוש בטלפון הסלולארי כדי להבין את גודל התופעה והסכנה שבצידה במכלול תאונות הדרכים".

קנסות של כ-170 מיליון שקלים לקופת המדינה

משטרת ישראל שמה דגש על הסחות דעת במהלך הנהיגה. שוטרים שמחפשים נהגים שאוחזים בטלפון, מצלמות טקטיות בצדי הדרכים ושוטרים עם מצלמות על גשרים הם רק חלק ממערך האכיפה, והנתונים בהתאם.

168,171 דוחות רשמה המשטרה בשנת 2019 לנהגים בגין שימוש בטלפון הסלולארי שלא כחוק, ובכך הגדילה את ההכנסות לקופת המדינה עד לסכום של כ-170 מיליון שקלים (1,000 שקלים לכל דוח). בהשוואה לשנת 2018, שבה נרשמו 124,890 דוחות, מדובר בעליה של 35% במספר הדוחות לעברייני התנועה שעשו שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה.

מחקר בהולנד: כמעט אחד מכל עשרה נהגים מודה: משחק משקחי וידאו במהלך נהיגה

סקר חדש שבוצע במחכון המחקר ההולנדי לבטיחות בדרכים SWOV מצא כי 8.2% מהנהגים הודו שלפעמים הם משחקים משחקי וידאו תוך כדי נהיגה – כמעט אחד מכל עשרה נהגים. סקר דומה שנערך בשנת 2017 מצא כי 3% מהנהגים הודו שהם משחקים משחקי וידאו תוך כדי נהיגה. מדובר בזינוק של כמעט פי שלושה במספר הנהגים. עוד עולה מהמחקר כי 70% מהנהגים הודו שהם עושים שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה כמו לדוגמא שימוש באפליקציות של מוסיקה או ניווט. הסקר בדק גם את השימוש בטלפון הנייד על ידי רוכבי האופניים, ומצא כי צעירים נוטים יותר להשתמש במכשיר שלהם בזמן רכיבה על אופניים מאשר מבוגרים. בשני המקרים, SWOV מצביע על חוסר אכיפה ותפיסה כללית של סיכוי נמוך להיתפס כהסברים אפשריים לתוצאות.


1 Comment


Yumi Vega
Yumi Vega
Feb 02, 2023

Took me time to read all the comments, but I really enjoyed the article. It proved to be Very helpful to me and I am sure to all the commenters here! It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained! Visit us too! https://j9korea.com/

Like
bottom of page