top of page

תחרות שיש בה רק מנצחים: תכנית יזמים צעירים למען הבטיחות בדרכים מגיעה אל שלב הגמר

ביום שלישי, 2 במאי 2022, י"א באייר, יתקיים בתיכון "עתיד כרמים" בבנימינה, אירוע סיום תחרות "יזמים ומצילים חיים" של עמותת אור ירוק, בנק המזרחי טפחות ורשת עתיד.

האירוע יהווה את אקורד הסיום לתחרות השנתית אשר שמה לה למטרה לחבר את בני הנוער לתחום הבטיחות בדרכים בדרך של יזמות, חשיבה וחדשנות. בסיום האירוע יבחר המיזם המנצח על ידי חבר השופטים ויוענק פרס לקבוצה הזוכה.

במהלך השנה האחרונה יצאה לדרך תכנית 'יזמים ומצילים חיים', זו השנה השנייה ברציפות. 11 בתי ספר מרשת "עתיד" (כרמים בנימינה, עתיד דביר בית שמש, אום אל פאחם, עתיד פסגות מגדל העמק, אום ביטין, עתיד ג'וליס, עתיד אלעד ראשית חכמה, עתיד אלמג'ד טייבה, עתיד קריית מוצקין, עתיד כרמיאל ועתיד ירכא) לוו על ידי מדריכים מטעם עמותת אור ירוק, במטרה לקדם את תחום הבטיחות בדרכים באמצעות פיתוחים טכנולוגיים ויזמות.

במסגרת התכנית הוכשרו קבוצות יזמים צעירים בתכנית לימוד המורכבת מתחום הבטיחות בדרכים על מגוון הנושאים המרכזיים. התלמידים התמקדו ב"יזמות חברתית וטכנולוגית", במסגרתן הם ביקשו לייצר פתרונות טכנולוגיים למען הבטיחות הדרכים. לכל אורך הדרך צוותים מנחים ומנטורים מקצועיים ליוו את התלמידים אשר עסקו במגוון תחומים: תחום הבטיחות בדרכים, תחום יזמי וטכנולוגי, תחום עסקי.

בסיום תהליך הלימוד יפתחו התלמידים פתרונות טכנולוגיים מעולם הזהירות בדרכים. במסגרת התכנית התלמידים רכשו כלים וכישורי חיים – הכרות עם תהליך יזמות, מחקר, וחשיפה לעולמות תוכן חדשים ובנוסף לכך הגדילו והעמיקו את המודעות לבטיחות בדרכים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות הדרכים הן מכת מדינה של ממש ובכל יום נהרג אדם בממוצע. חינוך והטמעת מסרי בטיחות בגיל צעיר יובילו ליצירת דור נהגים חדש, איכותי וזהיר יותר. ככל שנשקיע בגיל צעיר נוכל לקטוף את הפירות בגיל מאוחר יותר. אני מודה לשותפים שלנו בבנק מזרחי טפחות ולרשת עתיד על יצירת מיזם שאשר מביא את ערכי הבטיחות לפתחם של בני הנוער בדרך של חוויה, תחרות ולימוד. זו השנה השנייה ברציפות שהמיזם החושב הזה מתקיים בעזרת השותפים שלנו. ככל שנוכל להגיע ליותר ויותר בני ובנות נוער נוכל להטמיע את ערכי הבטיחות ולהציל חיים".

Comments


bottom of page