לאחר ארבע שנות מאבק של עמותת אור ירוק, וועדת השרים לחקיקה אישרה היום, 10 ביולי 2018, את הצעת החוק המחייבת את רוכבי האופניים החשמליים לחבוש קסדה גם לבגירים מעל גיל 18. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מתכוונים לחייב את כל רוכבי האופניים החשמליים, גם הבגירים שבהם מעל גיל 18, בחבישת קסדה. מדברי ההסבר של תזכיר החוק נכתב כי: "אסדרת אופניים עם מנוע עזר בתקנות התעבורה נכנסה לתוקפה בשנת 2014, ומאז הפכו כלים אלה נפוצים מאוד, ולפי ההערכות מספרם עומד כיום על למעלה מ-200,000. לצד יתרונותיהם המשמעותיים בהקלת הגודש וזיהום האוויר במרחב העירוני, הרכיבה עליהם מלווה בסיכונים, בראש ובראשונה לרוכב, ולפיכך מוצע לחייב את הרוכבים עליהם לחבוש קסדה".
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חיוב חבישת קסדה ברכיבה על אופניים חשמליים גם לבגירים תצמצם את הסיכון לפגיעת ראש ותציל חיים. זהו צעד חשוב להורדת מספר הנפגעים הגבוה בתאונות אופניים חשמליים וחבל מאוד שהיינו צריכים להיאבק ארבע שנים בשביל פעולה פשוטה ומתבקשת שהייתה יכולה אולי לחסוך סבל רב ממשפחות רבות של פגועי ראש בתאונות אופניים חשמליים". מאבק ממושך של עמותת אור ירוק ב-10 בספטמבר 2017, פנה ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ בבקשה לעמוד בהתחייבות המשרד משנת 2014 ולחייב את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה: "בשנים האחרונות נרשמת עלייה חדה במספר רוכבי האופניים החשמליים ההרוגים והפצועים. למרות עלייה זו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא נקט בכלל האמצעים הנדרשים לשם בלימתה" טען קיטה והוסיף: "אחד הנושאים המרכזיים אשר להם נדרש המשרד היה נושא חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים. למרות הודעת המשרד מיום ה 21.7.2014- לפיה בכוונת המשרד לחייב חבישת קסדה בקרב כל הרוכבים בכל הגילאים לא הוסדר הנושא. סוגיה זו אף עלתה בפני ועדת השרים לענייני חקיקה, ממועד ההודעה ובהמשך להחלטת הממשלה פנינו אליכם מספר פעמים בנוגע ליישום הצהרה זו ,שלה השפעה נרחבת על הגברת בטיחות הרוכבים. מענה לפניותינו השיבה לפני כשנתיים עו"ד חווה ראובני כי בכוונת המשרד לפעול להשלמת החקיקה הנדרשת. למרות כל האמור לעיל טרם הושלם הליך חקיקה חשוב זה, אשר ביכולתו להגביר את בטיחות רוכבי האופניים החשמליים ולהקטין את מספר וחומרת הפגיעות .אני פונה אלייך לפעול ליישום הצהרת המשרד ולחייב את כלל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה בכל נסיעה". כעבור שבוע, ב-17 בספטמבר 2017, השיב יעקב בליטשטיין המשנה למנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים כי: "המשרד עובד בימים אלו על תיקון חקיקה שיחייב את הרוכבים הבגירים באופניים חשמליים ובקורקינט חשמלי לחבוש קסדת מגן גם בדרך עירונית".
מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי 13.6% מהמאושפזים בבתי החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים בשנת 2017 היו סבלו מפגיעת ראש קשה וכ-12.7% מרוכבי האופניים שאושפזו היו פצועים קשים ואנושים.
חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים - נייר עמדה של עמותת אור ירוק המתבסס על סקירת מחקרים מהעולם קובע כי פגיעות ראש מהוות את הפגיעה הקשה ביותר ובמקרים רבים, פגיעת ראש היא גם הפגיעה השכיחה ביותר בקרב רוכבי אופנים. האופניים אינם מספקים כל הגנה במקרה של תאונה, והסיכון לפגיעת ראש במקרה של נפילה מאופניים הוא גבוה ביותר. בארצות הברית נמצא כי שני שלישים מהתמותה של רוכבי אופניים נגרמת עקב חבלות בראש. ממצאי מחקרים מעלים כי חבישת קסדה בקרב כל קבוצות הגיל תורמת לבטיחות האוכלוסייה ומהווה אמצעי מיגון זול, יעיל ונוח. סקירות נרחבות של עשרות מחקרים שבוצעו במדינות שבהן חלה חובת חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים מראות כי חבישת קסדה מפחיתה את הסיכון לפגיעת ראש בעד ל-85%. כמו כן, מחקרים שבדקו את האפקטיביות של קסדות אופניים, הראו באופן עקבי כי חבישת קסדה תקנית בעת רכיבה על אופניים מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לפגיעות, בשיעורים של עד 88% בפגיעות מוח וב-65% בפגיעות פנים. בדו"ח של ארגון הבריאות העולמי (WHO), אשר מסתמך על מחקרים מארה"ב, אירופה, אוסטרליה וניו-זילנד, מצוין במפורש כי קסדות אופניים מפחיתות גם את כמות פגיעות הראש והמוח וגם את חומרתן.