top of page

סיכום נתוני שנת 2017



697 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2017 לאחר שהיו מעורבים בתאונת דרכים במעורבות אופניים חשמליים – שני מאושפזים בכל יום בממוצע, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר.

מהנתונים עולה כי מספר המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים ממשיך ועולה מדי שנה, כאשר בשנת 2017 נרשמה עליה של 6% בהשוואה לשנת 2016 שבמהלכה אושפזו 656 בני אדם לאחר שהיו מעורבים בתאונות עם אופניים חשמליים (רוכבים והולכי רגל). על פי הניתוח של עמותת אור ירוק בחמש השנים האחרונות אושפזו בבתי החולים 2,101 בני אדם לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינט ממונע. יש לזכור כי מדובר בפציעות חמורות יחסית שמצריכות אשפוז ומספר הנפגעים גבוה שלא מדווח לבתי החולים גבוה יותר. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העלייה במספר המאושפזים כתוצאה מתאונות אופניים חשמליים מצביעה על גודל המחדל של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לאורך השנים האחרונות. כדי לצמצם את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים חייבים לשלב כוחות בהגברת האכיפה וההסברה ובעיקר חייבים להתחשב בבטיחות הרוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה יעודים ורציפים כדי להפריד אותם מכלי הרכב ומהולכי הרגל. יותר מאחד מכל עשרה רוכבים שאושפז נפצע קשה או שסבל מפגיעת ראש ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים כבר מחר בבוקר לחוקק חוק שיחייב כל רוכב בכל גיל לחבוש קסדה במהלך רכיבה. מספר הנפגעים בתאונות אופנים חשמליים רק הולך וגובר דבר שמחייב התגייסות של כל הגורמים האחראיים".

מניתוח הנתונים עולה כי: * אחד מכל ארבעה (28%) מאושפזים בבית החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים הוא ילד/נער מתחת לגיל 16, גיל האסור לרכיבה. 175 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אושפזו בשנת 2017 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים לעומת 199 ילדים שאושפזו בשנת 2016 – ירידה של 12%. * 13.6% מהמאושפזים בבתי החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים בשנת 2017 היו סבלו מפגיעת ראש קשה לעומת 15.1% בשנת 2016. * נמצאה ירידה באחוז ומספר הפצועים קשים ואנושים בשנת 2017. כ-12.7% מרוכבי האופניים שאושפזו היו פצועים קשים ואנושים לעומת 14.4% בשנת 2016


פוסטים אחרונים

הצג הכול

לא מודעים לסכנה: רוב בני הנוער לא חושבים שמסוכן לרכוב על אופניים חשמליים ללא קסדה

סקר חדש שביצעו חניכי קבוצות הנוער של אור ירוק לכבודו של שניאור חשין חושף עד כמה בני הנוער לא מודעים לסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים והאופניים הרגילים. מהסקר שבוצע בקרב 553 בני נוער ב-28 רשויות וערים

שינוי התקנות בנושא אופניים חשמליים

התקנות שאושרו יחייבו הרוכבים להחזיק רישיון נהיגה כלשהו, לרבות רישיון שלא בתוקף, לעמוד בבחינת תיאוריה או לקבל אישור מרשות הרישוי על עמידה בהכשרה ייעודית לתיאוריה. בנוסף חוייבו הרוכבים בסימון זוהר על הק

bottom of page