top of page

בזבוז של זמן והרבה כסף: הגעה אל האוניברסיטה או המכללה ארוכה יותר באוטובוס מאשר ברכב הפרטי

השבוע החלה שנת הלימודים האקדמית ברחבי האוניברסיטאות והמכללות בישראל. בניגוד לשנים האחרונות שבהן חלק מהלימודים נעשו בזום, הסטודנטים חוזרים לקמפוסים השונים ויגיעו במגוון דרכים וכלי תחבורה.

בדיקה מיוחדת של עמותת אור ירוק לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית מראה כי הסטודנטים שיגיעו בתחבורה הציבורית יאלצו לקצץ בשעות השינה שלהם, לצאת מוקדם מהבית ולבזבז זמן רב בדרכים, לעומת חבריהם לספסל הלימודים שיגיעו מהר יותר ברכב הפרטי .

מבדיקה מדגמית רחבה של אוניברסיטאות ומכללות מובילות ומוכרות ברחבי הארץ עולה כי כמעט בכל המקרים התחבורה הציבורית תפגר באופן משמעותי בזמני ההגעה ביחס לכלי הרכב הפרטי.

בכל הבדיקות נרשמו זמני הגעה ארוכים של התחבורה הציבורית לעומת כלי הרכב הפרטיים. הבדיקה נערכה ביום חול, בשעה 08:00 באמצעות השוואת הזמנים באפליקציית 'MOOVIT' ואתר 'גוגל מפות' וכמו כן נמדדו זמני הנסיעה בלבד ולא נלקחו בחשבון זמני ההליכה אל התחנה וממנה.




הגעה מתל מונד למכללת בית ברל, מרחק של כ-11 ק"מ, תארך 28 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 45 דקות – פער של 31 דקות.

הגעה מקרית ביאליק אל אורט בראודה בכרמיאל, מרחק של כ-31 ק"מ, תארך 28 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 59 דקות – פער של 17 דקות.

הגעה מקצרין שברמת הגולן אל מכללת תל חי שבגליל העליון, מרחק של כ-46 ק"מ, תארך 40 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 77 דקות – פער של 37 דקות.

הגעה מקרית מוצקין לאוניברסיטת חיפה, מרחק של כ-18 ק"מ, תארך 24 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 57 דקות – פער של 33 דקות.

הגעה מנתניה אל מכללת רופין בעמק חפר מרחק של כתשעה ק"מ, תארך 14 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 38 דקות – פער של 24 דקות.

הגעה מכפר סבא אל אוניברסיטת רייכמן בהרצליה מרחק של כשמונה ק"מ, תארך 14 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 42 דקות – פער של 28 דקות.

הגעה מחולון אל אוניברסיטת תל אביב, מרחק של כ-11 ק"מ, תארך 18 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 30 דקות – פער של 12 דקות.

הגעה ממודיעין אל המכללה למנהל בראשון לציון מרחק של כ-27 ק"מ, תארך 22 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 80 דקות – פער של 58 דקות.

הגעה מצור הדסה אל האוניברסיטה העברית בירושלים, מרחק של כ-24 ק"מ, תארך 30 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 58 דקות – פער של 28 דקות.

הגעה מאופקים אל אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, מרחק של כ-26 ק"מ, תארך 35 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 46 דקות – פער של 11 דקות.

הגעה מגדרה אל מכללת אשקלון מרחק של כ-34 ק"מ, תארך 28 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 72 דקות – פער של 44 דקות.

הגעה מראש העין אל אוניברסיטת אריאל, מרחק של כ-27 ק"מ, תארך 22 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 42 דקות – פער של 20 דקות.

הגעה מלוד אל האקדמית תל אביב-יפו, מרחק של כ-27 ק"מ, תארך 28 דקות ברכב הפרטי. נסיעה דומה באוטובוס תארך 53 דקות – פער של 25 דקות.


עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מהבדיקה שערכנו עולה כי זמני ההגעה אל מוסדות החינוך האקדמיים ארוכים במקרים רבים בשיעור של פי שניים יותר מאשר הגעה ברכב הפרטי. איכותה הירודה של התחבורה הציבורית גורמת לסטודנטים רבים לא לעשות בה שימוש יומיומי, כדי לא לבזבז זמן. במקום זאת הם נאלצים לרכוש כלי רכב פרטי, להוציא כספים רבים, כל זאת כדי לממן את הוצאות הרכב והדלק הגבוהים. מנגד, סטודנטים שאין ביכולתם להתנייד ברכב הפרטי יבזבזו זמן יקר בהגעה אל מוסדות החינוך, זמן שבו הם היו יכולים ללמוד או לעבוד. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשפר את מערך התחבורה הציבורית אל מוסדות החינוך הגבוהים ובחזרה. כאשר התחבורה הציבורית תהיה נוחה וזמינה עבור הסטודנטים, רבים מהם יעדיפו לוותר על הרכב הפרטי ולעשות שימוש באוטובוס. בכך הם יוכלו לחסוך כסף רב, נוכל לצמצם את זיהום האוויר ולהפחית את תאונות הדרכים".


סקר אור ירוק: הצעירים לא עושים שימוש בתחבורה הציבורות אבל אם היא תשתפר הם יעברו אליה מהרכב הפרטי

מסקר שערכה עמותת אור ירוק (אפריל 202) עולה כי 37% מהציבור טענו כי אין להם תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל הלמודים או העבודה. כאשר מפלחים את תוצאות הסקר לפי גיל ניתן לראות כי בשכבת הגיל 18-34 הרוב (56%) דיווחו כי הם מבזבזים בכל יום עד שעה בפקקי התנועה. 74% מהם טענו כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא משקיע מספיק בפתרון בעיית הפקקים. 60% מהמשיבים טענו כי שיפור מערך התחבורה הציבורית יכול להקל על הפקקים. 45% מגילאי 18-34 טענו כי שיפור זמינות ואמינות התחבורה הציבורית יגרום להם לוותר על הרכב הפרטי ולעבור לעשות שימוש בתחבורה הציבורית.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

עמותת אור ירוק: 77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2023. ירושלים ראשונה במספר הנפגעים

נהגת רכב פרטי בת 44 נהרגה ביום ראשון ה-24 במרס 2024, בתאונות דרכים שהתרחשה בכביש 40 בצומת גינתון, סמוך ללוד בין משאית לכלי רכב פרטי. צוותי החירום הגיעו למקום ונאלצו לקבוע את מותה של הנהגת במקום. 77 בנ

1 Comment


Yumi Vega
Yumi Vega
Feb 02, 2023

Very easily this site will most likely irrefutably perhaps end up being popular including numerous weblogs individuals, in order to it's persistent content pieces or possibly views. https://j9korea.com/


Like
bottom of page