לא עוצרים באדום - 91% מהציבור טוענים: ראינו נהג שחוצה צומת באור אדום
- מערכת אור ירוק
- 6 באפר׳
- זמן קריאה 5 דקות
במשטרת התנועה החליטו לאחרונה להוריד את הכפפות ולהילחם בנהגים אשר "גונבים" את הרמזור האדום ומאיצים לפני הצומת. במשטרה החליטו להוריד את סף מהירות האכיפה במצלמות רמזור אשר מצלמות מעבר בצומת באור אדום כמו גם מהירות מופרזת בצומת. הורדת ספי המהירות יתבצעו בצמתים אדומים שבהם אירעו תאונות דרכים קטלניות.
91% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה, כך עולה מסקר חדש (ינואר 2025) שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. בנוסף, 23% טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום.
מהסקר עולה כי זו השנה הרביעית ברציפות שנרשמת עליה במספר הנהגים שמדווחים כי ראו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה נהג חוצה צומת באור אדום.
עוד עולה מהסקר כי:
· אחד מכל חמישה נשאלים (21%) הודה שהוא עצמו חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, 9% אף דיווחו כי עשו זאת יותר מפעם אחת.
· 71% מהנשאלים מאמינים כי הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור. 19% מאמינים כי הנהגים לא רואים את רמזור, כלומר נוהגים בחוסר תשומת הלב ו-10% לא יודעים את הסיבה.
· רוב הציבור (79%) בעד הצבת מצלמות רמזור בצמתים. רק 9% טענו כי הם נגד הצבת מצלמות בצמתים. 12% השיבו כי הם לא יודעים.
· 52% מהנשאלים בסקר טענו כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 26% טענו כי החמרת הענישה לא תוביל למיגור התופעה. 22% לא יודעים.

88% מתושבי חיפה והצפון דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 18% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
63% מתושבי חיפה והצפון מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 26% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
21% מתושבי חיפה והצפון הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
79% מהנשאלים בחיפה והצפון דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 11% מתנגדים.
52% מהנשאלים בחיפה והצפון מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 32% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
רוב תושבי השרון ראו נהג שחצה צומת באור אדום ובעד הצבת מצלמות
92% מתושבי השרון דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 42% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
81% מתושבי השרון מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 11% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
21% מתושבי השרון הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
81% מהנשאלים בשרון דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 8% מתנגדים.
50% מהנשאלים בשרון מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 28% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
רוב תושבי תל אביב-יפו והמרכז ראו נהג שחצה צומת באור אדום ובעד הצבת מצלמות
95% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 22% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
73% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 17% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
23% מתושבי תל אביב-יפו והמרכז הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
79% מהנשאלים באזור תל אביב-יפו והמרכז דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 9% מתנגדים.
50% מהנשאלים באזור תל אביב-יפו והמרכז מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 23% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
רוב תושבי ירושלים והסביבה והמרכז ראו נהג שחצה צומת באור אדום ובעד הצבת מצלמות
98% מתושבי ירושלים והסביבה דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 22% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
77% מתושבי ירושלים והסביבה מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 17% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
17% מתושבי ירושלים והסביבה הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
80% מהנשאלים באזור ירושלים והסביבה דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 8% מתנגדים.
60% מהנשאלים באזור ירושלים והסביבה מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 19% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
רוב תושבי באר שבע והדרום ראו נהג שחצה צומת באור אדום ובעד הצבת מצלמות
87% מתושבי באר שבע והדרום דיווחו כי יצא להם לראות נהג שחוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה 25% טענו כי ראו נהג שחוצה צומת באור אדום ארבע פעמים ויותר בשנה האחרונה.
77% מתושבי באר שבע והדרום מאמינים כי הסיבה המרכזית שבגללה נהגים חוצים צומת באור אדום היא שהם שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום, וחושבים שיספיקו לעבור. 16% מאמינים שהסיבה נעוצה בכך שלא שמים לב לרמזור עצמו או לכך שיש אור אדום ברמזור, כלומר חוסר תשומת לב. השאר העידו כי הם לא יודעים מה הסיבה.
17% מתושבי באר שבע והדרום הודו בסקר: חציתי צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.
78% מהנשאלים באזור באר שבע והדרום דיווחו כי הם בעד הצבת מצלמות רמזור במטרה למנוע ולהפחית תאונות בצמתים, רק 9% מתנגדים.
51% מהנשאלים באזור באר שבע והדרום מאמינים כי החרמת הרכב ל-30 ימים או שלילת רישיון למי שנתפס חוצה צומת באור אדום תוביל למיגור התופעה. 25% טוענים כי החרמת הרכב או שלילת רישיון לא יובילו למיגור התופעה.
העונש בגין חצית צומת באור אדום הוא קנס כספי של 1,500 ש"ח ו-10 נקודות. עבירות חמורות הנתונות לשיקול דעת המשטרה או היסטוריה של עבירות תנועה של הנהג עלולות להחמיר את העונש הצפוי ולהוביל אף לשלילה זמנית של רישיון הנהיגה. כל נהג המקבל דו"ח על חציית רמזור באדום יכול לבקש להישפט, או לפעול לביטול או לשינוי הקנס אם יוכל להוכיח שאינו היה הנהג שעבר את העבירה.
· המחקר בוצע ב- 23-24.01.2025 כסקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 509 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 409 יהודים ו-100 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.







Drive Mad Game displays the developer's artistic ability by using simple block graphics and wildly exaggerated physics to provide a delightfully absurd test of mechanical endurance and volatile momentum.
The statistic that 91% of the public witnessed a driver crossing an intersection at a red light is truly alarming. It highlights how common and dangerous such violations have become in daily traffic. Red-light jumping doesn’t just break the rules—it puts innocent lives at risk and reflects a growing disregard for road safety. Stronger enforcement, awareness campaigns, and responsible driving habits are essential to reduce these incidents and protect our communities.
Just as compliance is critical on the road, it’s equally important in the professional and financial sector. Businesses and NGOs must follow proper regulations to ensure smooth operations. Platforms like ebizfiling make it easier for organizations to stay compliant with various legal requirements, including essential services like Online 80G Registration for NGOs…
жэжэ
PayPal is a pioneering digital payment platform that has transformed the way we engage in online financial activities. The steps given below will walk you through the easy procedure that you must follow for a quick Capital One login. PayPal Login | Capital One Login
Writing assignments can be troublesome for students. It involves a lot of research, analysis, critical thinking, and good time management. Many students find it tough to solve assignments efficiently which affects the entire quality of work. Getting Assignment Help Online in Australia is the right way to resolve all worries. Experts assist students in solving complex topics, planning, scheduling, conducting research, and organizing the content. Experts provide in-depth research material on the topic in an organized way using proper structure and style. They pay close attention to your instructions and provide accurate and unique solutions for assignments. It helps students to submit top-notch quality work for the assignment within the deadline. Expert support allows students to meet quality standards and secure good…