top of page

שעות אחר הצהריים המסוכנות ביותר לילדים בכבישים


בשעות אחר הצהריים של יום ראשון ה-18 במרץ 2018, צעדה אליאן יצחקי, פעוטה בת שלוש עם אביה ברחוב השומר בטבריה, בת השלוש ניסתה לחצות את הכביש כשרכב שעבר במקום פגע בה. מהפגיעה נפצעה אליאן אנושות, היא הובהלה לבית החולים פורייה ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. מזג האוויר החם והחשכה המאוחרת מוציאים ילדים רבים מהבתים למגרשי המשחקים והגנים הציבוריים וחושפים אותם לסכנות שהכביש מציב. מבדיקת עמותת אור ירוק עולה כי השעות המסוכנות ביותר עבור ילדים, בהן נפגעים הכי הרבה קטנטנים בני 0-14 הן שעות אחר הצהריים - השעות בהן מסתיימות הפעילויות במסגרות החינוך, הכבישים עמוסים בנהגים שחוזרים מיום העבודה, הילדים מסתובבים ומשחקים ברחובות ובמיוחד בחודשי הקיץ כאשר השמש שוקעת מאוחר. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2017 נפגעו בין השעות 16:00-19:00 למעלה מ- 840 ילדים, זו השנה בה נפגעו הכי הרבה ילדים בשעות אחר הצהריים זה ארבע שנים. מתוך הנפגעים בשנת 2017, ארבעה ילדים מצאו את מותם בשעות אחר הצהריים ו- 62 נפצעו באורח קשה. עוד עולה מן הנתונים כי מרבית הילדים שנפגעו, למעלה מ-520 ילדים, מצאו את מותם בתחום העירוני.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים, כאשר הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה במיוחד ובעיקר בשעות אחר הצהריים כאשר הם נמצאים מחוץ למסגרות החינוכיות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לבטיחות לילדים על ידי הצבת פסי האטה במיוחד בסביבת בתי ספר, גני שעשועים והיכן שנמצאים ילדים רבים אחר הצהריים. מדובר בפתרון פשוט וזול אשר מרסן את מהירויות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים באופן משמעותי. הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להאשים את הילדים בתאונות דרכים ותיקח אחריות כדי למנוע את הילד ההרוג הבא". שעות אחר הצהריים מסוכנות לילדים בירושלים ובתל אביב • בירושלים נפגעו 515 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), מתוכם שבעה ילדים נהרגו ו-59 נפצעו באורח קשה. • בתל אביב נפגעו 277 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), מתוכם שני ילדים נהרגו ו-16 נפצעו באורח קשה. • בחיפה נפגעו 202 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ו-11 נפצעו באורח קשה. • בבאר שבע נפגעו 184 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ושמונה נפצעו באורח קשה. • בראשון לציון נפגעו 158 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג וארבעה נפצעו באורח קשה. • בבני ברק נפגעו 148 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ו-12 נפצעו באורח קשה. • בחולון נפגעו 138 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), מתוכם שבעה ילדים נפצעו באורח קשה. • בנתניה נפגעו 135 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ו-12 נפצעו באורח קשה. • באשדוד נפגעו 120 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), מתוכם שבעה ילדים נפצעו באורח קשה. • בפתח תקווה נפגעו 114 ילדים בתאונות דרכים בין השעות 16:00 ל 19:00 בעשר השנים האחרונות (2008-2017), ילד אחד מתוכם נהרג ושישה נפצעו באורח קשה. בשעות אחר הצהריים ילדים רבים מסתובבים ברחובות. ישנם מספר כללים מצילי חיים שעליהם כדאי להקפיד על מנת להגן על הילדים: • ילד עד גיל תשע לא חוצה כביש לבד: חשוב להקפיד שילדים יודעים שאסור להם לחצות את הכביש ללא ליווי של מבוגר אחראי. • חגירת הילדים ברכב: יש להקפיד על חגירת הילדים ברכב או קשירתם במושב הבטיחות בצורה נכונה ובכל נסיעה ונסיעה. • רכיבה בטוחה על אופניים – חשוב להקפיד כי בכל רכיבה הילדים חובשים קסדה ומשתמשים במחזירי אור על מנת לשמור על הנראות. ילדים הם פגיעים וחשופים במיוחד לסכנות: הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם. ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זווית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק כראוי. בתי ספר, פארקים ומתנס"ים, הם אזורים בעלי רמת סיכון גבוהה ועל המדינה להציב פסי האטה בקרבת אזורים


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page