בשנת 2017 נהרגו הכי הרבה רוכבי אופנועים וקטנועים צעירים בעשור האחרון. באוקטובר 2017 רכבו צעיר בן 21 ונוסעת נוספת על אופנוע ברחוב בן גוריון ברמת גן, במהלך הנסיעה החליק רוכב האופנוע, תושב אשדוד, ונפצע באורח אנוש, הרוכבת שנסעה עמו, צעירה כבת 20, נפצעה באורח בינוני-קשה. הרוכב פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב ושם נקבע מותו. בן ה-21 הוא אחד מ-30 רוכבים צעירים (15-24) שנהרגו בשנת 2017 בתאונות דרכים. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2017 נהרגו 30 צעירים (15-24) רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים, עליה של 72% וכמעט פי שלושה מאשר בשנה שקדמה לה בה נהרגו 11 רוכבים צעירים. למעשה שנת 2017 הייתה השנה בה נהרגו הכי הרבה רוכבים צעירים בעשר השנים האחרונות ובה פער משמעותי במספרי ההרוגים בשנות העשור החולף כאשר השנה הקשה ביותר אחריה הייתה 2013 בה נהרגו 22 רוכבים. שנת 2017 הייתה השנה הקשה והמדממת ביותר לרוכבי דו גלגלי מכל הגילאים בעשור האחרון והצעירים בטווח הגילאים המצומצם שבין 15 ל-24 היוו כמחצית מכלל ההרוגים בכל הגילאים. 30 מתוך 63 ההרוגים היו צעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה, שיצאו מביתם כשכל חייהם לפניהם ויותר לא שבו אליו. צעירים הרוכבים על דו גלגלי נמצאים בשתי קבוצות סיכון משמעותיות להיפגעות בתאונות דרכים: האחת היא קבוצת הרוכבים על אופנועים וקטנועים הפגיעים בין השאר מעצם היותם חסרי אמצעי מיגון כמו חגורת בטיחות ושלדת הרכב, בנוסף מדובר על שימוש בכלי רכב שאינו יציב דיו, וכן תהליך ההכשרה לרוכבים קצר ואינו מספק. קבוצת הסיכון השנייה נעוצה בהיותם של הנהגים צעירים וחסרי ניסיון ולאור כך יכולתם להתמודד עם סיטואציות חדשות ומסוכנות בכביש פחותה. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספרי ההרוגים הצעירים בשנה החולפת כואבים ומדאיגים ועל המדינה לעשות כל שאפשר כדי לצמצם את כמויות התאונות ולמנוע את הנפגע הבא. קבלת רישיון לקטנוע או אופנוע בארץ הוא הליך כל כך פשוט שהוא פשוט לא מספק וצעירים רבים מגיעים מהר מדי ובקלות רבה מדי לרכב על הכביש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה. בנוסף יש לדאוג לשפר את התשתיות עבור הרוכבים וכן לעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ עליהם".
שנה קשה בערים: ברמת גן, חדרה ובני ברק: הכי הרבה נפגעים בשבע השנים האחרונות • בתל אביב-יפו נפגעו 160 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2017, רוכב אחד נהרג. זו השנה בה נפגעו הכי הרבה רוכבים צעירים בעיר זה שש שנים. • בחיפה נפגעו 30 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2017, רוכב אחד נהרג. זו השנה בה נפגעו הכי הרבה רוכבים צעירים בעיר זה חמש שנים. • בירושלים נפגעו 99 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2017, שני רוכבים נהרגו. זו השנה בה נפגעו הכי הרבה רוכבים צעירים בעיר זה ארבע שנים. • ברמת גן נפגעו 41 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2017, שני רוכבים נהרגו. זו השנה בה נפגעו הכי הרבה רוכבים צעירים בעיר זה שבע שנים. • בבני ברק נפגעו 18 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2017. זו השנה בה נפגעו הכי הרבה רוכבים צעירים בעיר זה שבע שנים. • בבת ים נפגעו 25 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2017. זו השנה בה נפגעו הכי הרבה רוכבים צעירים בעיר זה תשע שנים. • בחדרה נפגעו 18 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2017. זו השנה בה נפגעו הכי הרבה רוכבים צעירים בעיר זה שבע שנים. • בחולון נפגעו 27 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בשנת 2017. זו השנה בה נפגעו הכי הרבה רוכבים צעירים בעיר זה ארבע שנים. צעירים רבים בישראל, בוחרים לעשות רישיון ולנהוג על כלי רכב דו גלגלי – קטנוע או אופנוע. הסיבות לכך מובנות: רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו זול יותר מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים פותר את בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. הבעיה היחידה אך המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על דו גלגלי, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף בעת קבלת הרישיון לא נדרשים הצעירים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.