top of page

75 נפגעים בתאונות דרכים בשלוש שנים בצומת גולדה מאיר ויגאל ידין בירושלים – הצומת העירוני האדום בישרא


עוברים בצומת הרחובות שדרות גולדה מאיר ויגאל ידין בירושלים? כדאי שתנקטו בזהירות רבה יותר או פשוט תקוו לעבור את הצומת בשלום, כי 75 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בצומת במהלך שלוש שנים (2017-2019), שניים מהם קשה, הכי הרבה מבין כל הצמתים העירוניים בישראל.


בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2017-2019), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019. מהניתוח המיוחד עולה כי במקום השני ברשימת הצמתים העירוניים האדומים בישראל נמצא צומת חיל השריון וקיבוץ גלויות בתל אביב עם 70 נפגעים בתאונות דרכים, שנים מהם קשה.


במקום השלישי נמצא צומת שדרות הרצל ויצחק הנשיא באשדוד עם 61 נפגעים מתאונות דרכים, אחד קשה.

במקום הרביעי נמצא צומת הרחובות שדרות בן גוריון, נח"ל והתחיה באשקלון עם 52 נפגעים בתאונות דרכים, אחד קשה. במקום החמישי נמצא צומת הרחובות שדרות יצחק רבין ושדרות בן גוריו באשקלון עם 52 נפגעים בתאונות דרכים, שלושה מהם קשה.


הרשימה המלאה של אור ירוק כוללת 288 צמתים עירוניים מרובי נפגעים. בצמתים שנבחרו נפגעו בשלוש שנים (2017-2019), 4,301 בני אדם בתאונות דרכים, 25 מתוכם נהרגו ו-258 נפצעו קשה.

בתל אביב-יפו נמצאו 53 צמתים אדומים שבהם נפגעו 768 בני אדם בתאונות דרכים, שבעה מתוכם נהרגו.

בירושלים נמצאו 34 צמתים אדומים שבהם נפגעו 672 בני אדם בתאונות דרכים, שני בני אדם מתוכם נהרגו.

באשדוד נמצאו 19 צמתים אדומים שבהם נפגעו 387 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם שניים נהרגו.

בבאר שבע נמצאו 19 צמתים אדומים שבהם נפגעו 306 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם אדם אחד נהרג.

בפתח תקווה נמצאו 17 צמתים אדומים שבהם נפגעו 183 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם שניים נהרגו.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב השונים וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, שם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".


עשרת הצמתים העירוניים האדומים (2017-2019):

1. ירושלים, מפגש הרחובות: שד' גולדה מאיר וידין יגאל - 75 נפגעים.

2. תל אביב-יפו, מפגש הרחובות קבוץ גלויות וחיל השריון - 71 נפגעים.

3. אשדוד, מפגש הרחובות שד' הרצל ויצחק הנשיא - 61 נפגעים.

4. אשקלון, מפגש הרחובות שד' בן גוריון ונח"ל התחיה - 52 נפגעים.

5. אשקלון, מפגש הרחובות שד' רבין יצחק ושד' בן גוריון - 52 נפגעים.

6. חדרה, מפגש הרחובות רמב"ם והרברט סמואל - 48 נפגעים.

7.ירושלים, מפגש הרחובות שפע חיים עם שד' גולדה מאיר והרטום - 48 נפגעים.

8. רחובות, מפגש הרחובות הרצל עם המדע ודרך אצ"ל - 44 נפגעים.

9. ירושלים, מפגש הרחובות פאגלין עמיחי והאלוף עוזי נרקיס - 41 נפגעים.

10. קריית ים, מפגש הרחובות שד' ירושלים וצה"ל - 39 נפגעים.


שנת 2020 – עליה של 11% במספר ההרוגים בצמתים העירוניים

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי 48 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2020 לעומת 43 בני אדם שנהרגו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2019 – עליה של 11%. עוד עולה מהנתונים כי 10,848 בני אדם נפצעו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2020 לעומת 13,654 נפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2019 – ירידה של כ-25%.


15,906 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים (עירוני ובינעירוני) בשנת 2020 כאשר 68% נפגעו בצמתים העירוניים ו-32% נפגעו בצמתים הבינעירוניים.



bottom of page