top of page

קמפיין חדש של עמותת אור ירוק לעידוד חבישת קסדה ברכיבה: שומרים על הראש כי אין לנו ראש אחר


כ-90% מנפגעי הראש ומנפגעי הראש הקשים לא חבשו קסדה (2013-2019) בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים, נתון המוכיח עד כמה הקסדה חשובה וקריטית לצמצום פגיעות הראש של הרוכבים. קמפיין רשת חדש של עמותת אור ירוק יגביר את המודעות בקרב הרוכבים לחבישת קסדה בכל רכיבה. הקמפיין ירוץ ברשתות החברתיות במהלך השבועות הקרובים במטרה להעלות את המודעות בקרב רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים.


מתצפית שערכו מתנדבי עמותת אור ירוק שנערכה לאחרונה (יולי 2020) במעל 20 רשויות מקומיות וערים עולה כי 58% מרוכבי האופניים, אופניים וקורקינטים החשמליים שניצפו לא חבשו קסדה במהלך הרכיבה.


לכן, בעמותת אור ירוק החליטו למקד את הקמפיין החדש בהעלאת המודעות לחשיבותה של הקסדה כאביזר בטיחות מציל חיים. הקמפיין שהופק על ידי חברת הפרסום LEAD נכתב בהשראת ימי הקורונה וההפגנות על הגשרים. בסרטון מצולמים מפגינים על גשר יהודית הדורשים להגן על הראש: "אין עוד ראש מלבדו", "שומרים על הראש", "יש לנו ראש מדהים" ועוד זועקים המפגינים. המסר בסוף הסרטון הוא כי אנחנו חייבים לשמור על הראש באמצעות חבישת קסדה ברכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים. פעולה פשוטה שיכולה להציל חיים.

*ניתן לצפות בסרטון בעמוד הראשי באתר.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לנהגי כלי הרכב יש את שלדת הפלדה, חגורות בטיחות וכריות האוויר. לרוכבי האופניים יש רק את הקסדה, היא זו שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. רוב ציבור הרוכבים לא חובש קסדה במהלך הרכיבה ולא מודע לכך שהיא יכולה להציל את החיים שלו. יש כאן כשל גדול של המדינה בחוסר המודעות לסכנה ובהיעדר אכיפה מספקת. חייבים להגדיל את המודעות ולהגדיל את האכיפה כדי שכולם ירכבו עם קסדה לראשם. זה יחסוך מרוכבים רבים מוות מיותר ופגיעות ראש קשות".


הקסדה מצילה חיים

חבישת קסדה תקנית ומותאמת לרוכב מונעת רבות מפגיעות הראש ומפחיתה את חומרת הפגיעה בתאונה. ממצאי מחקרים מעלים כי חבישת קסדה בקרב כל קבוצות הגיל תורמת לבטיחות האוכלוסייה ומהווה אמצעי מיגון זול, יעיל ונוח. סקירות נרחבות של עשרות מחקרים שבוצעו במדינות שבהן חלה חובת חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים מראות כי חבישת קסדה מפחיתה את הסיכון לפגיעת ראש עד ל-85%. כמו כן, מחקרים שבדקו את האפקטיביות של קסדות אופניים, הראו באופן עקבי כי חבישת קסדה תקנית בעת רכיבה על אופניים מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לפגיעות, בשיעורים של עד 88% בפגיעות מוח וב-65% בפגיעות פנים.


קרדיטים: משרד פרסום: LEAD OGILVY סמנכ"ל קריאייטיב: עידן רגב צוות קריאייטיב: ליאור נויפלד | עובדיה רביד ענגל מנהלת לקוח: נוי פוקס חברת הפקה: אוג הפקות- גלעד שניידר מפיק בפועל: טמיר וקסלר במאי: אופיר בועז צלם: אייל אלישע הפקת פוסט: ג'וליה זרוג | ג'ני מנביץ | בתאל שמחה עריכה: תומר לוי אונליין וקומפוזיטינג: ואדים בר זחרין

פוסטים אחרונים

הצג הכול

חציון 1 – 2020: נמשכת מגמת הירידה במספר הנפגעים רוכבי האופניים החשמליים לצד עלייה במספר הנפגעים רוכב

על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי בחציון הראשון של שנת 2020 נרשמה ירידה של 12% במספר הפצועים שאושפזו בבתי החולים בישראל בעקבות מעורבות בתאונות עם אופניים וקורקינטים חשמליים. בששת

bottom of page