top of page

שרדו את הקורונה אך לא את וירוס תאונות הדרכים– מאמר של ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק שפורסם במעריב

חמישה הרוגים מתאונות דרכים בתוך שעות ספורות. זהו קציר הדמים של הכבישים בישראל ביממה אחת (19-20 באפריל 2021). קרוב למאה הרוגים מתחילת שנת 2021, זינוק חד של מעל ל-30% בהשוואה לתאריך המקביל בשנה שעברה.


הכתובת כתובה על הקיר כבר תקופה ארוכה. במשרד התחבורה החליטו לייבש את תחום הבטיחות בדרכים בשנה האחרונה והתוצאות בהתאם.

בחסות הקורונה והסגרים קוצצו תקציבים אשר יועדו לשיפור התשתית בקטעי הכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, מוקדי סיכון שברור וידוע שיהרגו בהם אנשים.

פרויקט "אופנידן" שאמור היה לייצר רשת שבילים לטובת בטיחותם של רוכבי האופניים הרגילים והכלים החשמליים בגוש דן הוקפא.

כסף שהיה אמור לעבור לטובת שיפור מעקות הבטיחות לרוכבי האופנועים נלקח גם הוא, ועוד שורה של החלטות הזויות נגד הבטיחות בדרכים שדינן הוא אחד - גזר דין מוות למשתמשי הדרך השונים.


אנשים שהצליחו לשרוד את הקורונה מתו מהווירוס המיותר הזה שנקרא תאונות דרכים. כל כך הרבה כסף המדינה השקיעה כדי לנצח את הקורונה וכל כך מעט היא משקיעה בלנצח את תאונות הדרכים. הפער הזה הוא בלתי נתפס ומהווה עיוות מוסרי וערכי ממדרגה ראשונה.


הנתונים הקשים מבשרים כי אנו עומדים בפתחה של שנת דמים בכבישים. זה הזמן להכריז על מצב חירום ולהוסיף עוד 200 ניידות ומאות שוטרים לאגף התנועה המיובש שיורידו מהכביש עברייני תנועה לפני שהם הורגים אותנו. השרה לבטיחות בדרכים מירי רגב חייבת להחזיר את הכסף שיועד לטיפול בכבישים האדומים ולצמצום תאונות הדרכים בקרב האוכלוסיות הפגיעות ונלקח לטובת פרויקטים אחרים.


תחום הרכב הוא פרה חולבת שמניבה למדינה עשרות מיליארדי שקלים, כסף שקונים בעזרתו חיסונים לקורונה ומצילים חיי אדם. הכסף הציבורי הזה חייב לחזור לציבור כדי להציל חיי אדם גם בכבישים. זו חובתה של המדינה.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page