הקטל בכבישים מעודכן לתאריך 18/9/2017
הרוגים מתחילת השנה  276 
הרוגים בשנה שעברה  271 
ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי

1. מה מייחד את ירושלים מבחינה תחבורתית?

 

ירושלים מונה כיום כ-790 אלף נפש, מתוכם כ-30% חרדים וכ-34% אוכלוסייה לא יהודית. ייחודה של העיר הן באנשיה ובאוכלוסייתה המגוונת מבחינה דתית, תרבותיים וחברתית, הן בהיסטוריה המקופלת בה והן ביופיה!

 

העיר ירושלים היא מהמורכבות והמתפתחות בישראל מבחינה תחבורתית. התחבורה והתנועה בה הן מהמורכבות מבחינת היררכיית כבישים ותחבורה, והיא מטופלת היטב גם בתשתיות ושילוט בטיחותיים. יש לזכור שבירושלים ישנה תנועה רבה של תיירים מהארץ ומחו"ל, המהווים תוספת נכבדה של נוסעים והולכי רגל ברחבי העיר.


2. האם הרבגוניות האנושית, התרבותית והדתית של העיר תורמת או מפריעה לבטיחות?

 

בירושלים פועל מטה הבטיחות העירוני, הגדול והוותיק בארץ. מטה הבטיחות העירוני באגף תחבורה ופיתוח תשתיות עוסק כל השנה בקידום הבטיחות בדרכים בכל מוסדות החינוך, הקהילה והציבור, והוא היחידי שפועלים בו רכזי בטיחות למגזר החרדי, למגזר הערבי ולגיל השלישי. ההתמקדות בכל אחת מהאוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס האנושי, התרבותי והדתי של העיר מאפשרת לנו להציע פתרונות לצרכים הספציפיים של כל מגזר. כמובן, שזה מחייב אותנו לרגישות רבה ולפעילות מגוונת מאוד – אבל אנחנו שמחים להתמודד עם האתגר.

 
3. אילו נושאים עומדים היום בראש סדר העדיפויות של העירייה מבחינת הבטיחות בדרכים?

 

התחבורה בירושלים מתקדמת לעבר העתיד אל הפרדת תנועת כלי הרכב הפרטיים מהתחבורה הציבורית – באמצעות מת"צים - מסלולים לתחבורה ציבורית – והיא נמצאת בשלהי עבודות הפיתוח והנחת הפסים לקראת כניסתה של "הרכבת הקלה".

 

אין ספק שעומד בפנינו אתגר ופרוייקט ברמה לאומית, ומיטב המומחים עובדים על פיתוחה של העיר הן בצד התנועתי, הטכנולוגי וכמובן הבטיחותי.

 

4. אילו פעילויות מיוחדות מבצעת העירייה בתחום, באמצעות מטה הבטיחות העירוני או בדרכים אחרות?

 

בירושלים פועל שנים רבות מהל"ב – מרכז הדרכה לבטיחות בדרכים – בשתי קומות. הוא המרכז הגדול ביותר בארץ, בו לומדים בטיחות בדרכים, תוך דגש על רכיבה נכונה ובטוחה באופניים.

 

מטה הבטיחות מוביל צוות של הסדרי בטיחות עם מהנדסים עירוניים ומהנדס משטרה, במטרה לדאוג לסביבה בטוחה לילדי ירושלים.

 

מטה הבטיחות מוביל גם קמפיינים עירוניים – האחרון בהם: "עוצרים, מביטים ואם הכביש פנוי, חוצים".

 

במסגרת הקמפיין התקיימו פעולות חינוך במוסדות השונים, הונפקו חומרי הסברה (בעברית ובערבית) הוכנו כרזות ובהם גם כרזה למגזר החרדי (פשקוויל) בנוסף, הותקנו שלטי פח על מעקות הבטיחות בקרבת מוסדות חינוך וריכוזי ילדים. הקמפיין זכה להדים נרחבים ואף אומץ בשלמותו על ידי רשויות מקומיות אחרות.

 

בירושלים פותחה תוכנית ייחודית ומצליחה לבטיחות בדרכים ביחד עם בית החולים "הדסה" המיועד לתלמידי כיתות י"ב, לקראת נהיגה. התוכנית פועלת מזה ארבע שנים בהצלחה רבה ומקיפה כ-3000 תלמידים מידי שנה.

 
5. ירושלים הצטרפה לאמנת ראשי הערים לבטיחות בדרכים, אותה יזמה עמותת אור ירוק; מה מתכוונת העירייה לבצע לאחר הבחירות המוניציפליות בתחום זה?


קברניטי העירייה ונבחריה, תומכים ופועלים לקידום הבטיחות בכל התחומים הנמצאים בתחומי אחריותם והם מחויבים לשירות טוב עם איכות חיים ואריכות ימים.אריכות ימים הינו תוצר למי ששומר ונשמר לנפשו ומקיים את מצוות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". וכבר נאמר: "כל המציל נפש אחת מישראל,כאילו הציל עולם ומלואו".

כל הזכויות שמורות לאור ירוק 2007
טוחן מדיה - בניית אתרים