הקטל בכבישים מעודכן לתאריך 3/10/2017
הרוגים מתחילת השנה  291 
הרוגים בשנה שעברה  283 
מצלמות מהירות

 

מצלמות מהירות פותחו במטרה להרחיב את אפקטיביות מערך אכיפת עבירות תנועה של נהיגה במהירות העולה על המותר ומעבר צומת ברמזור אדום. קיימות מספר תצורות למצלמות אכיפת מהירות מופרזת.

חלק מן המצלמות עדיין בטכנולוגיה ישנה המצריכה החלפת סרט הצילום (וידאו) מעת לעת, חלק ממצלמות המהירות הן דיגיטליות, או מצלמות אינפרא אדום והמידע מתוכן מועבר בקישור אינטרנטי. חלק מן המצלמות, מעביר את המידע בטכנולוגיית סלולאר.
 

ישנן מצלמות מהירות ניידות ואקדחי לייזר המופעלים בצידי הכבישים כמכמונות מהירות על פי בחירה של רשויות האכיפה. על פי  עקרון הפעולה המצלמות ממוקמות בקטעי כבישים המועדים לעבירות תנועה ופורענות, בצמתים ומעל רמזורים וחיישני תנועה/מהירות המזהים רכב הנוסע במהירות העולה על המותר, מפעילים את המערכת ומצלמים את העבריין. המידע מועבר לרשויות אכיפת החוק ואלו מחליטות כיצד לנהוג בעבריין- זימון למשפט / דוחות משטרה.

 

על פי תוצאות מחקרים שבוצעו עד כה (בצרפת, אנגליה וארה"ב), עולה כי מצלמות מהירות, תורמות באופן משמעותי לירידה במספר עבירות תנועה וכתוצאה מכך חלה הפחתה במספר תאונות הדרכים הנגרמות כתוצאה ממהירות מופרזת עד 35%. שיטת החיוב המיידי, גורמת לנהגים שאינם עבריינים קלאסיים להיות מודעים יותר לעובדה שהם חורגים מן המהירות המותרת ועל ידי כך משתנה דפוס התנהגות פסול של "גניבת" סף המהירות בעשרה עד חמישה עשר אחוזים.

סיכונים: מדי פעם קורה שנהגים המזהים מצלמה או מכמונות מהירות בעת נהיגה מהירה מדי, בולמים באופן אגרסיבי כדי לנסות ו"למזער" את הנזק ובכך הם גורמים לרכב מאחוריהם להיכנס לסיטואציה של תאונה / כמעט תאונה.

 

כל הזכויות שמורות לאור ירוק 2007
טוחן מדיה - בניית אתרים