אחד מכל שני ישראלים מודה: אני חושש לחצות את הכביש במעבר חציה
- מערכת אור ירוק
- 10 ביולי
- זמן קריאה 5 דקות
סקר חדש (ינואר 2025) שערכה עמותת אור ירוק חושף כי לא רק מסוכן ללכת ברגל בישראל אלא בעיקר מפחיד –אחד מכל שני נשאלים (49%) הודה כי הוא חש לא כל כך בטוח או כלל לא בטוח כשהוא חוצה כביש במעבר חציה, המקום אשר אמור להיות הבטוח ביותר לחציית כביש.
הסקר שבוצע על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות", נועד לבחון את מידת הביטחון שחש הציבור בעת חצית כביש במעבר חציה, ואת שיעור האנשים שנפגעו או שמכירים אנשים שנפגעו או כמעט נפגעו בעת חציה במעבר חציה.
מהסקר עולה עוד כי 48% מהנשאלים דיווחו שהם או מישהו שהם מכירים נפגע/כמעט נפגע כשחצה את הכביש במעבר חציה בשנה האחרונה.
אחד מכל שני נשאלים – אין בכלל פסי האטה או שאין מספיק ליד הבית
49% מהמשיבים בסקר, אחד מכל שנים, טענו כי אין פסי האטה/אין מספיק פסי האטה בסביבת המגורים שלהם. 46% טענו כי יש מספיק פסי האטה בסביבת המגורים.
רוב מהמשיבים סבורים שיש להוסיף פסי האטה באזורים מרובי ילדים ואזרחים ותיקים
אזרחים ותיקים וילדים הן שתי אוכלוסיות הנפגעות באופן הגבוה ביותר כהולכי רגל. לכן, כאשר נשאלו האם יש להוסיף פסי האטה בסביבת ילדים ואזרחים ותיקים (בתי ספר, בתי אבות וכו') במטרה למתן את מהירות הנסיעה, 80% טענו כי יש לבצע זאת. 11% טענו כי אין להתקין פסי האטה ו-9% לא יודעים.
נתונים מעניינים נוספים שעולים מהסקר:
נשים חוששות יותר מגברים: 55% מהנשים דיווחו כי הן חשות לא כל כך בטוחות או כלל לא בטוחות בזמן חצית כביש במעבר חציה, לעומת 44% מהגברים.
בחברה הערבית חוששים יותר: 69% מהנשאלים בחברה הערבית דיווחו כי הם חשים לא כל כך בטוחים או כלל לא בטוחים בזמן חציית כביש במעבר חציה. מנגד, 45% מהנשאלים בחברה היהודית טענו כי הם חשים לא כל כך בטוחים או כלל לא בטוחים בזמן חציית כביש במעבר חציה.

חיפה והצפון: 57% מרגישים לא בטוחים. הרוב הגדול דורש הנחת פסי האטה
57% מהתושבים באזור חיפה והצפון דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים/ כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה.
כאשר נשאלו האם בשנה האחרונה קרה לך או למישהו שאתה מכיר מצב בו נפגעתם או כמעט נפגעתם בעת חציית כביש במעבר חציה - 15% דיווחו כי מקרה כזה קרה להם, 32% טענו כי מקרה דומה קרה למכר שלהם 6% טענו כי מקרה דומה קרה להם וגם למישהו שהם מכירים -47% טענו כי מקרה כזה לא קרה.
83% מהתושבים בחיפה ובצפון טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד).
35% מהתושבים בחיפה והצפון טענו כי קיימים פסי האטה בסביבת גנים, בתי ספר ובתי אבות באזור המגורים שלהם אך לא באופן מספיק,40% טענו כי יש מספיק פסי האטה ו-20% טענו כי אין מספיק פסי האטה, 5% טענו כי הם לא יודעים.
נתניה והשרון: 47% מרגישים לא בטוחים. הרוב הגדול דורש הנחת פסי האטה
47% מהתושבים באזור נתניה והשרון דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים/ כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה.
כאשר נשאלו האם בשנה האחרונה קרה לך או למישהו שאתה מכיר מצב בו נפגעתם או כמעט נפגעתם בעת חציית כביש במעבר חציה - 17% דיווחו כי מקרה כזה קרה להם, 14% טענו כי מקרה דומה קרה למכר שלהם, 8% טענו כי מקרה דומה קרה להם וגם למישהו שהם מכירים -61% טענו כי מקרה כזה לא קרה.
92% מהתושבים בנתניה והשרון טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד).
17% מהתושבים בנתניה והשרון טענו כי קיימים פסי האטה בסביבת גנים, בתי ספר ובתי אבות באזור המגורים שלהם אך לא באופן מספיק,64% טענו כי יש מספיק פסי האטה ו-14% טענו כי אין מספיק פסי האטה, 6% טענו כי הם לא יודעים.
תל אביב-יפו והמרכז: 41% מרגישים לא בטוחים. הרוב הגדול דורש הנחת פסי האטה
41% מהתושבים באזור תל אביב-יפו והמרכז דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים/ כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה.
כאשר נשאלו האם בשנה האחרונה קרה לך או למישהו שאתה מכיר מצב בו נפגעתם או כמעט נפגעתם בעת חציית כביש במעבר חציה - 19% דיווחו כי מקרה כזה קרה להם, 20% טענו כי מקרה דומה קרה למכר שלה, 11% טענו כי מקרה דומה קרה להם וגם למישהו שהם מכירים -50% טענו כי מקרה כזה לא קרה.
73% מהתושבים בתל אביב-יפו והמרכז טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד).
27% מהתושבים בתל אביב-יפו והמרכז טענו כי קיימים פסי האטה בסביבת גנים, בתי ספר ובתי אבות באזור המגורים שלהם אך לא באופן מספיק,45% טענו כי יש מספיק פסי האטה ו-23% טענו כי אין מספיק פסי האטה, 5% טענו כי הם לא יודעים.
ירושלים והסביבה: 45% מרגישים לא בטוחים. הרוב הגדול דורש הנחת פסי האטה
45% מהתושבים באזור ירושלים והסביבה דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים/ כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה.
כאשר נשאלו האם בשנה האחרונה קרה לך או למישהו שאתה מכיר מצב בו נפגעתם או כמעט נפגעתם בעת חציית כביש במעבר חציה - 23% דיווחו כי מקרה כזה קרה להם, 23% טענו כי מקרה דומה קרה למכר שלה, 4% טענו כי מקרה דומה קרה להם וגם למישהו שהם מכירים -49% טענו כי מקרה כזה לא קרה.
67% מהתושבים בירושלים והסביבה טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד).
29% מהתושבים בירושלים והסביבה טענו כי קיימים פסי האטה בסביבת גנים, בתי ספר ובתי אבות באזור המגורים שלהם אך לא באופן מספיק,55% טענו כי יש מספיק פסי האטה ו-14% טענו כי אין מספיק פסי האטה, 2% טענו כי הם לא יודעים.
באר שבע והדרום: 60% מרגישים לא בטוחים. הרוב הגדול דורש הנחת פסי האטה
60% מהתושבים באזור באר שבע והדרום דיווחו כי הם מרגישים לא כל כך בטוחים/ כלל לא בטוחים כאשר הם חוצים את הכביש במעבר חציה.
כאשר נשאלו האם בשנה האחרונה קרה לך או למישהו שאתה מכיר מצב בו נפגעתם או כמעט נפגעתם בעת חציית כביש במעבר חציה - 17% דיווחו כי מקרה כזה קרה להם, 17% טענו כי מקרה דומה קרה למכר שלהם, 8% טענו כי מקרה דומה קרה להם וגם למישהו שהם מכירים -58% טענו כי מקרה כזה לא קרה.
85% מהתושבים בבאר שבע והדרום טענו יש להוסיף פסי האטה לשם הפחתת מהירות הנסיעה באזורים עם ריבוי ילדים וקשישים (בתי ספר, גני ילדים, בתי אבות ועוד).
24% מהתושבים בבאר שבע והדרום טענו כי קיימים פסי האטה בסביבת גנים, בתי ספר ובתי אבות באזור המגורים שלהם אך לא באופן מספיק,48% טענו כי יש מספיק פסי האטה ו-20% טענו כי אין מספיק פסי האטה, 8% טענו כי הם לא יודעים.
שנת 2025: שיא של עשור במותם של הולכי רגל בתאונות דרכים
55 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 לעומת 51 הולכי רגל שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה – עליה של 8% (מעודכן ל-3 ביוני). שנת 2025 עד כה היא הקטלנית ביותר עבור הולכי הרגל בעשור האחרון.
28% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2025 הם הולכי רגל.
53% מכלל הולכי הרגל ההרוגים 2025 – ותיקים וילדים
23 הולכי רגל ותיקים (65 ומעלה) נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 – 42% מכלל הולכי הרגל ההרוגים. שישה ילדים (עד גיל 14) נהרגו בתאונות דרכים כאשר הלכו ברגל -11% מכלל הולכי הרגל ההרוגים.
62% נהרגו בעיר
34 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2025 בכבישים עירוניים – 62% מהולכי הרגל ההרוגים השנה. 18 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בכבישים בינעירוניים – 33% מכלל הולכי רגל ההרוגים. שני הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשטח.
· המחקר בוצע ב- 23-24.01.2025 כסקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 509 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 409 יהודים ו-100 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.
Thank you for sharing. This is a fantastic article, in addition, I have something to share with you, if you need to check the time in different countries or challenge something, you can visit! fnaf
Our Delhi Escort Service operates on a foundation of trust, discretion, and delivering exceptional experiences. We meticulously select our Escorts Service Delhi for their sophistication and ability to provide genuine, engaging company. Rest assured, your privacy is fully protected, allowing you to relax and enjoy every delightful moment.