top of page

כ-400 בני אדם עלולים להיפגע בתאונות דרכים בחופשת הפסח הקרובה

ישראלים רבים מנצלים את חופשת הפסח לטיולים ונסיעות למוקדים שונים במדינה ונהנים מזמן איכות משפחתי, שחלק גדול ממנו עובר בכבישי ישראל.

1,978 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במהלך ימי חג הפסח בחמש השנים האחרונות (2022-2018), כ-400 נפגעים בממוצע בכל חג. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המתפרסמים לקראת חג הפסח ומבוססים על נתוני הלמ"ס –

מהנתונים עולה עוד כי 1,030 תאונות דרכים אירעו בימי חופשת הפסח בחמש השנים האחרונות ובהן נהרגו 23 בני אדם – כחמישה הרוגים בממוצע בכל חג.

שמונה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במהלך חופשת פסח בשנת 2022, הגבוה ביותר בחמש השנים האחרונות, ו-472 בני אדם נפגעו..

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחופשת הפסח הקרובה מאות בני אדם עלולים להיפגע בתאונות דרכים. ריבוי כלי הרכב בכבישים אדומים ומסוכנים ומנגד המחסור הגדול במאות ניידת משטרה מגבירים את הסיכון של כולנו להיפגע בתאונת דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים גוררים רגליים ולא מוציאים לפועל את התכנית הלאומית שהכינו ברלב"ד לצמצום תאונות הדרכים. גרירת הרגליים, האדישות וההזנחה ארוכת השנים עולה בחיי אדם גם בחג הקרוב. ימי החג מהווים נקודות תורפה ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ביחד עם המשטרה והרשויות המקומיות חייבים לרכז מאמץ ונוכחות גבוהה במהלך ימי החג. יש להגביר את נוכחות ניידות משטרה בכבישים האדומים כמו גם הגברת הנוכחות של ניידות הפיקוח העירוני ברחובות המרכזיים בערים. ריכוז מאמץ מצד הגורמים האחראים על החיים של כולנו בכביש יכול הציל חיים".

טיפים לנסיעה בטוחה בחופשת הפסח:

· ישנים לפני כל נסיעה ולא נוהגים בעייפות.

· מוודאים כי כלי הרכב תקין –מוודאים כי הצמיגים תקינים וכי לחץ האוויר הוא כפי שהיצרן דורש. מוודאים כי יש מים במיכל המגבים, החלונות נקיים והרכב תקין ללא נזילות שמן או חוטי חשמל חשופים ומשוחררים.

· מתכננים את הדרך מראש, מחליטים על מקומות עצירה וריענון רק במקומות בטוחים ומוסדרים.

· לא עוצרים בשולי הכביש. אם נאלצתם לעצור בשל תקלה תכנית יש להניח משולש אזהרה לפני הרכב, להתרחק מעבר למעקה הבטיחות ולהזעיק עזרה ממשטרת ישראל או מניידות השירות של חברת נתיבי ישראל.

· הביאו משחקים לדרך - פעמים רבות ילדים מאבדים את סבלנותם לאחר ישיבה ממושכת ברכב. שימוש במשחק בקרב הילדים יצמצם את הסחת הדעת של הנהג.

· הצטיידו באוכל ושתייה לנסיעה ארוכה והימנעו מעצירות במקומות לא מוסדרים.

· עזבו את הטלפון הנייד - הטלפון הנייד הוא גורם מרכזי להיסח דעת בנהיגה ושימוש בו הוא מסוכן לנהג, לנוסעים ולכלל משתמשי הדרך.

· התאזרו בסבלנות - זכרו שרבים כמוכם נמצאים בכביש.

· הקפידו לנהוג במהירות המותרת ובהתאמה לתנאי הדרך, כך תקטינו את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים ותגיעו ליעד בשלום.

· בחרו בכבישים המרכזיים והראשיים על פני הכבישים הצרים אשר פחות בטוחים.

bottom of page