top of page

עמותת אור ירוק וערוץ הופ! משיקים קמפיין חזרה בטוחה למסגרות החינוך

עמותת אור ירוק הנאבקת בתאונות הדרכים וערוץ הופ! משיקים החל מיום ראשון , 10 במאי 2020, קמפיין תקשורתי חדש במטרה להעלות את המודעות בקרב הילדים וההורים לבטיחות בדרכים עם החזרה ללימוד במוסדות החינוך.

לאחר תקופה ארוכה שהילדים שהו בבית, החל מיום א' הם חוזרים לגנים ולבתי הספר וכך גם הסכנה להיפגעות בתאונת דרכים הולכת וגוברת. באור ירוק ובערוץ הופ! הוחלט לצאת בקמפיין להעלאת המודעות לכללי זהירות בדרכים והתנהגות בכביש.


במסגרת הקמפיין ישולבו סרטונים בכיכובה של מיכל הקטנה העוסקים בבטיחות בדרכים. כל סרטון ילווה בשיר ויעסוק בתחום אחר: 1. חשיבות חבישת קסדה במהלך רכיבה על אופניים, 2. חגירת חגורות בטיחות בכל נסיעה, 3. חציית כביש בטוחה עם מבוגר, 4. העלאת המודעות לכללי הבטיחות במשחקי כדור בסמוך לכבישים. לצד מיכל הקטנה תשולב גם הבובה ללה (LELA) המוכרת לילדים רבים בגני הילדים, כדמות המקדמת את הבטיחות בדרכים.

רכיבה על אופניים- https://www.youtube.com/watch?v=6yyzcyQV96Q

סדרת סרטוני הבטיחות ישולבו בפלטפורמות המגוונות של ערוץ הופ! בטלוויזיה, ברשתות החברתיות ובאתר האינטרנט של הערוץ. בשלב השני ישולבו באתר האינטרנט של הופ! ציורי בטיחות בדרכים שיצרו הילדים אשר משתתפים בתכנית זה"ב בגן של עמותת אור ירוק. התכנית מופעלת בכ-2,000 גני ילדים בכל רחבי המדינה ובכל המגזרים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החזרה למסגרות חינוכיות לאחר זמן כה רב מביאה עמה גם סכנה להיפגעות בתאונת דרכים. החשש הגדול הוא שכללי הבטיחות הכל כך חשובים נשכחו והמטרה שלנו היא לרענן את אותם כללים מצילי חיים כדי למנוע את הילד הבא שיפגע בתאונת דרכים. אני מודה לערוץ הופ! על שיתוף הפעולה ועל ההירתמות להעלאת תכנים שיכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות".

ילדים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. על פי נתוני עמותת אור ירוק 29 ילדים (0-14) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019. ישראל היא המדינה בה אחוז הילדים ההרוגים מתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר מבין מדינות ה-oecd ונאמד ב-8%, פי שניים יותר מקנדה שנמצאת במקום השני הגרוע.

bottom of page